18 februari 2012

äntligen är det lördag igen, som jag längtat! tiden går riktigt fort och jag gillart. men sen efter bebisnedkomsten får tiden gärna stå still ett tag så jag hinner vänja mig och njuta. om en månad tippar jag på att bebis kommer, den 18 mars låter som ett bra datum och jag har pratat med bebis om det och jag hoppas det gått hem hos kräket. men sen gör det absolut ingenting om bebis hellre kommer den 29 mars, 1 april eller den 12 april för all del, sålänge den kommer ut och mår bra så är jag nöjd. johan tror på 3 april och jag har sparat vad ni andra tror så vi får se vad det blir. att allt kring graviditet kan vara så spännande! nu är allt också kirrat med min ledighet, tre veckors semester från 9 mars och den 2 april börjar mammaledigheten. jag ska bara vila, vila och förebereda mig till tusen!

imorgon bär det av till ikea och jag har förberett lite i sovrummet nu där bebis ska få ha sin egna lilla sovhörna. jag hoppas vi får ihop det, men helst av allt vill jag bara hitta nåt nytt snart så vi kan göra iordning på riktigt. men jag nöjer mig med vad jag har än så länge. i vardagsrummet har vi också en bebishörna, där har jag bara lagt allt som är bebisens, kläder, gosedjur och annat smått och gott. ska bli skönt att få börja tvätta det och vika, stryka och lägga iordning allt snart.

och ikväll är det melodifestivalen del 3, jag hoppas att jag inte blir lika besviken som förra veckan. hoppas det finns nån bra låt som bebis vill skaka rumpan till så som den gjorde till dead by aprils låt första veckan.


snart ska det tvättas, hängas, strykas, vikas och göras iordning!





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0