shopping-check-listan

åka vagn:
vagn
täcke
kudde
påslakanset
vagnleksak
hjulskydd
reflexer
parasoll


åka bil:
babyskydd/bilstol
solskydd till fönstret

sova gott:
spjälsäng
spjälskydd
madrass
madrasskydd
täcke
kudde
lakan
påslakanset
leksaksmobil
nattlampa
baby-vakt
nattlampa

sköta om:
skötbord
skötbädd
våtservetter
skumgummitvättlappar
blöjor
blöjhink
leksaksmobil
skötväska

äta mat:
amnings-BH
amningskupor
amningskudde
bröstpump
nappflaskor
nappflaskställ
flaskborste
modersmjölkersättning

bada:
badbalja
tvättlappar av frotté
babyolja
badhanduk med huva
badtermometer

mini-apotek:
inotyol, kräm mot röd bebisrumpa
renässans, näsdroppar för spädbarn
panodil, stolpiller för spädbarn
febertermometer
näs-frida
miniderm, kräm mot torr hud
tops för bebisar
nagelsax/klippare
borste

övrigt:
filtar
bärsjal
babysitter
snuttefilt
nalle/gosedjur
napp
napphållare
handdukar
plastad frotté
haklappar
babynest
babygym

såhär ser listan ut än så länge, men hela tiden kommer jag på fler saker. är det något jag missat? jag har knappt ens funderat ordentligt på vad jag själv behöver, men jag kommer lite i andra hand nu känns det som. bebis först! det i fetstil är sånt vi redan har och det är inte mycket kan man lugnt säga. men kläder har vi så det räcker tycker jag nu iallafall, det blir roligare att köpa mer sen när kräkis kommit. men det ska bli mäkta kul att åka till ikea i helgen och köpa det mesta av detta. jag längtar efter att riktigt få boa!


Postat av: Hanna

Jag har plastad frotte extra,tummen badhanduk med luva & oöppnad paket med nan ersättning,hojta till bara:)

2012-02-14 @ 21:18:17
Postat av: T

Jag har hjulskydd, använt 3-4 ggr..

2012-02-15 @ 06:56:01



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0