vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram

idag bakas det muffins igen. det är tredje gången den här månaden, jag har blivit helt beroende och det är icke bra. men vad gör man när suget sätter igång? jag provade med geishabitar i den här gången, får se om det blir en hit.




kladdkaksmuffins med geisha

100 gr smält margarin
2 ägg
2 1/2 dl socker
2 dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver
1 krm salt

smält margarin, vispa ägg och socker pösigt. blanda dom torra ingredienserna och blanda det tillsammans med ägg och socker, häll sist i margarinet och blanda ordentligt. hacka geisha i grova bitar och rör ner i smeten med en sked. fyll sedan muffinsformar till hälften och ställ in i ugnen på 225 grader i ca 8-10 minuter. sikta över florsocker när muffinsen har svalnat. YUMMIE! (ett tips är att ställa in dom i frysen så att dom stelnar ordentligt då dom kan bli väldigt smetiga annars, dessutom är det bra att förvara dom i frysen sen så man kan ta fram och gotta sig lite då och då)


Postat av: Hanna

Men ååååh och så jobbar jag inte med dig på lördag annars hade jag kanske få en jag med..:/

2011-01-27 @ 19:09:23



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0