ljudet av mitt hjärta behöver ljudet av ett annat hjärta, en annan människa, så nära som du är

är på galet bra humör just nu. allt gick perfa hos barnmorskan och vi fick lyssna på vår älskade lilla unges hjärta därinne i magen, 144 slag/min blev det. alldeles alldeles ljuvligt var det, jag bara älskar kräket mer för varje dag som går. att något så litet kan få en att känna något så himla stort!

alla värden var fortfarande jättebra, det var trots allt 12 veckor sen vi var där sist så det måste ju vara tokbra. järnvärdet har gått ner från 142 till 118 men det var inget att oroa sig för, inga järntabletter behövs utan det räcker med att äta lite extra gröna grönsaker eller leverpastej. blodsockret som jag var mest oroad över (utan någon egentlig anledning alls) låg i september på 4,4 och idag på 4,9 så det var också jättebra. blodtrycket hade till och med gått ner från 145/80 till 140/60 och sf måttet låg nästan mitt på kurvan på 24,5. och tänka sig att jag bara gått upp 5 kilo också, jag hoppas det bara blir max 5 till så jag slipper kämpa så fruktansvärt mycket sen i vår för att bli hälsosam igen.

jag är riktigt nöjd med dagen och jag älskar mitt lilla kräk.


vecka 25


Postat av: Hanna

Vad roligt att allt va bra,tjej hjärtslag minsann;) sån liiiten och fin mage du har,det blir kanske en liten bebis:))

2011-12-13 @ 21:03:28



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0