idag går jag in i bantningsbubblan



så var det dags igen. jag måste verkligen, jag känner det, både utanför och inuti. jag har ett litet mål fram till den 31 maj, sen kör jag juni också och hoppas att jag kan komma i bikinin till semestertiden. och från idag är det verkligen strikt som gäller, det funkar inte annars. jag har inte riktigt kommit på den rätta dieten, grönsaker är för tråkigt och soppa blir inget bra, yoghurt funkar ett tag och det där med att äta vanlig mat och motionera fungerar verkligen inte. jag börjar nog trilla dit på banan och kaffe igen alltså, bara för att kicka igång det hela. men den här veckan är det yoghurt och hallon som gäller. och promenad måndag-lördag samt minst en kvarts cykling. jag har gjort det förr och jag tänker görat igen. varför är jag så jävla dum som aldrig håller mig där när jag väl kommit fram?

så, bjud mig inte på nånting sött, fett och onyttigt för jag kommer ändå inte ta emot det. be mig inte smaka för jag vill inte, säg inte heller "bara en liten bit skadar inte" för jag vill fortfarande inte och jo det skadar visst. fråga inte hur jag orkar, undra inte över mina konstiga matvanor, titta inte på mig när jag är ute och går, förundras inte över hur jag klarar lördagar utan godis och jo, det går visst att leva utan pizza på helgen. jag ska fan dit igen, nu är det nog. bantningsbubblan och jag är ett från och med idag. träning först, sen kan vi leka.


Postat av: Emelie Örtegren

här är nya bloggen



http://andasirymden.blogg.se



hoppas du följer med!



, vad är för diet du ska äta? yoghurt?

2011-04-27 @ 21:44:31
URL: http://andasirymden.blogg.se/



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0