lördag 8 maj

idag stod vågen på -1,1 kilo och det är jag riktigt nöjd med. bara 2,6 kilo kvar tills det ska bokas en tid hos marita nu! jag hoppas dom kommer försvinna under kommande två veckor. och sen är det bara ett par kilo till som ska försvinna innan jag är nöjd. och jag har verkligen hoppet om att jag kommer lyckas, den här dieten är den bästa jag provat. den fungerar prima och har gjort i fyra veckor nu, jag har gått ner ungefär ett kilo i veckan sen dess att jag började med bananer. dock frös vågen under förra veckan då jag provade på naturdiet hela veckan, så då var det bara minus ett halvt kilo, men trots allt minus och det är det som räknas.

under veckan har älskling varit duktig och satt upp ett par tavlor i hallen och en i sovrummet. det ska upp två till i sovrummet, men vi ska köpa en tavellist och ha över sängen där tavlorna ska stå istället. så att man kan byta ut dom när det faller en in. och igår fick palmen i sovrummet äntligen en kruka, den har stått på ett fat i över ett år nu och jag har tyckt så synd om den.

i tisdags fyllde också min lillebror år och vi var där och åt en pyttebit smörgåstårta, bara för att vara artig. sen cyklade jag bort dom kalorierna när vi kom hem. och i onsdags fyllde min älskade farmor 75 år så dit for vi efter jobbet och tog en fika också, blev dock bara en kaffe då. jag kände inte för att klämma i mig ytterligare kalorier. i torsdags var jag och mamma och bastade då hon äntligen fått bort sitt gips om foten nu. så grymt skönt, det är allt nåt särskilt med att basta. jag skulle kunna sova i en bastu. bra för både kropp och själ. sen tog vi en kvällsfika hos mummi, lite te och banan och pratade om minnen. eller ja, farmor berättade en massa om hennes och farfars resor runt om i världen och vi skrattade så vi tjöt alla tre. det var en riktigt härlig stund som jag kommer minnas resten av livet. jag älskar verkligen min farmor, och min allra käraste mami

lördag är verkligen det bästa som finns, trots att det regnar ute är jag glad. jag har gått min promenad, jag har gått ner över ett kilo igen, jag strävar mot rätt håll och det hela går vägen. jag gillar läget helt enkelt. nästa vecka blir det bara att jobba fyra dagar, inte mig emot alls. jag jobbar kristihimmelsfärd och är ledig fredag istället, det är ju aldrig fel med en långhelg. blir det fint väder kanske vi drar till smultronstället och äter väldigt väldigt dyr glass. jag ska också ta en tur till mamma och borsta av samt bada min lilla hårboll viiva. men just nu ska jag bara njuta av den här helgen och äta mer godis!

hallen


sovrummet


ska komma upp i sovrummet


klad växt i kruka


tjockisben

Postat av: tess

inte mycket plättan kvar ju! :O

saknar dig så gumman, men tavlorna var fin-fina! ♥

2010-05-10 @ 20:57:26
URL: http://blondiieistallet.blogg.se/



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0