lördag 15 maj

gårdagen i bilder

(borstning och tvättning av min älskade viiva samt promenad med min finaste tess, världens bästa luckitha och sötaste taxelisa skråll-boll).












jag har ingen kvalitetskamera, men jag har en mobil. och bilder blir det iallafall. imorse var jag ute och promenixade bort ytterligare ett halvt kilo så nu ligger jag minus ett kilo denna vecka, vilket betyder att det bara är fem kvar. det borde klaras av innan den sista maj, jag är helt övertygad.

älskling och jag var till söderköping idag, det var jättemysigt ända tills hela vi var kladdiga av rinnande glass och hade slut på servetter. vi slängde våra glassar och åkte vidare istället. varsågod smultronstället, där fick ni 60 spänn och vi fick oss ett varsitt slick på varsin glass och en tur till en annan ort. men så kan det gå. vi åkte till maxi istället och köpte varsin magnum gold istället, jag har suktat efter den ett tag nu och jag blev inte besviken. johan tyckte dock att den var lite för söt och sliskig, men alla vet ju att det är sånt jag gillar.

sen fick vi med oss en varsin pizza hem och just när jag skulle till att sätta mig och bara hälla upp cola i mitt glas upptäcker jag att vi inte har någon cola hemma. vi köpte två liter i torsdags och jag har längtat efter den hela tiden, men så finns den inte. vi hade inte fått med den hem helt enkelt, men vi hade betalt för den. jag blev inte glad och jag skrek på johan som tyckte det var en bagatell och att jag överdrev som betedde mig som om det vore på liv och död, men det är ju nästan det, herregud. jag sprang till willys och köpte cola och sen kunde jag sätta mig med min pizza. det går ju liksom inte att äta pizza och inte dricka cola, man äter ju inte hamburgare utan bröd liksom. nu är jag mätt som en gris och väntar på att magen ska smälta pizzan så att det får plats med allt godis. jag bara älskar lördagar! och vädret har varit så himla bra, solen skiner och det är över 20 grader ute, det kan nästan inte bli bättre.











Postat av: Tezz

Men gumman då... har inte ni lärt er att om man ändå "bara ska köpa glass att äta ute" och inte sitta ner och mysa så går man inte till smultronstället i sörping.. då går man till källar'n på torget och äter gudomlig hemgjord italiensk glass.. Vattenmelonsorben är to-die-for =) Har du inte provat måste du göra d nästa gång du är i sörping!!

Jag kommer och hälsar på er nästa vecka, hoppas du är där då så vi kan kramas!! Kram på dej =)

2010-05-15 @ 23:43:26
URL: http://midnightezz.blogspot.com
Postat av: Tess

åå skrutt dumma glassen som rymde!! har du också hittat chokladen med polka :P visst är den god! ♥

2010-05-16 @ 10:18:34
URL: http://blondiieistallet.blogg.se/
Postat av: saralovisa

Åh vilken härlig dag du ser ut att ha haft! =)



Du har nog rätt, leomönstret etsar sig fast!

2010-05-16 @ 12:49:04
URL: http://saralovisa.webblogg.se/



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0