tisdag 9 mars

shoppa, shoppa, shoppa!

efter jobbet idag promenixade jag in till stan och vandrade runt där. och jag hittade utan större problem det jag var ute efter. så himla skönt, jag trodde att jag hade tappat shoppingnerven, men den sitter där den ska igen. jag har inte alls varit på humör för kläder den senaste tiden, men nu har jag hittat tillbaks igen. jag ska dock inte handla kläder i lika stor utsträckning som jag gjort tidigare, men det är så härligt att unna sig ibland. och idag blev det ett par nya bruna musbyxor (mjukisbyxor), svarta tights, strumpbyxor, cardigan, skärp, väska och nagellack. egentligen var det tänkt att jag skulle köpa solkort och sola en gång också, men jag tror jag tar det på fredag. då ska jag ta en tur till stan igen och se om jag kanske hittar en jeansskjorta eller någon tunika, skulle också behöva nya trosor och bh, så det får bli på fredag. jag har råd att unna mig lite till känner jag. man mår bra av att shoppa!

i helgen var vi hos svärmor och det var lika trevligt som vanligt. men absolut sista gången vi åker tåg iallafall, ifrån norrköping var tåget inställt så vi fick vänta vid stationen i nästan en timme och fick sen åka x2000 istället, inget att klaga på där dock, skönare tåg och så fick vi sitta bredvid varandra. men ändå, ställ inte in tåg som finns ute på nätet att boka sj! och ännu värre var det i söndags när vi skulle hem, då var tåget försenat ifrån oslo en timme så det blev att gå fram och tillbaks till stationen i kil ett par gånger innan vi äntligen fick åka hem. och detta innebar att vi då missade sista tåget ifrån katrineholm så vi fick åka buss därifrån vilket tar dubbelt så lång tid och mamma hämtade oss från stationen så vi var hemma runt 23-tiden. jag sov jättedåligt natten till igår, men jag tog igen det inatt, somnade innan 22 igår och sov nonstop tills klockan gick igång imorse 06:10, gött dä.

nu ska vi traska till ica och handla lite inför imorgon då vi åker bil till kil och behöver något att stoppa i munnen under resan. och sen är det begravning på torsdag, jag gillart inte. och inte det här heller:


i tidningen kupé på tåget läste jag detta och jag är fortfarande upprörd, på bara en månad har dom lyckats ta kål på över tre hundra underbara älgar, det är en tredje del av vad dom hade ihjäl på hela förra året. skärpning igen sj! älgar är också djur och har rätt att få leva. så svårt kan det väl inte vara att stanna ett tåg, eller?

efter stan skulle jag ha tagit spårvagnen hem, men vädret var så himla fint så jag promenerade hem också, så det blir dagens promenad förutom den till ica. sen ska jag sätta mig på cykeln och bränna lite till innan DH börjar.

dagens underbara väder





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0