tisdag 23 mars

happy birhtday nora!

och alla andra som fyller år idag. det är en regnig, grå och förskräcklig tisdag idag. men trots det har jag tagit mig igenom den, på jobbet låg växeln nere under morgonen, också systemet så den första timmen var intressant när det inte ringde nåt och sen small det på och plötsligt var det 20 pers i kö. vi betade av dom ganska fort genom att koppla vidare eller be dom återkomma. rätt bra start på dagen med andra ord. här händer det grejer iallafall!

annars funkade det rätt okej, det är ju tisdag så det får vara en dålig dag, men ändock var den helt okej. slutade halv tre, promenerade hem för att träna och nu sitter jag här. det är allt rätt gött att ha det gjort, men jag tror jag kör ett pass till sen om ett par timmar. jag gillar att svettas!

i lördags var det den stora kvällen och gud vad kul det var. så himla festligt och pampigt. kändes som om vi var på nån stor gala med 5000 andra människor. och artister som carola, alcazar, jan bylund, charlotte perelli och massa annat. tydligen var barbados också där men jag hann aldrig se dom. maten var okej, lite tråkigt med mat som stod framme bara och så var det bara två öl var, men vi klarade oss. jag och älskling drog oss hem runt halv ett, men jag hade gärnat stannat kvar längre, fast när älskling har ont i huvudet så har han ont i huvudet och då är det lika bra att ta hand om honom. en riktigt bra kväll var det iallafall och jag önskar det kommer en sån igen.

nu är det snart helg igen och nästa helg ska vi åka nånstans har vi bestämt så vi får se hur helgen blir. men än så länge är det tråk-tisdag och regnet bara öser ner. hoppas all snö försvinner tillsammans med regnet så det blir vår snart!

imorgon ska jag på synundersökning efter jobbet, äntligen har jag tagit mig i kragen och ska fixa glasögon. vi får undersökning, glas och en del av bågarna gratis från jobbet så det är bara att tacka och ta emot. jag känner verkligen att det behövs, synen blir bara sämre och jag känner mig som en gammal närsynt tant. efter det ska jag till mamma och handla lite till henne, så hon har mat hemma. jag tycker så synd om henne som tredje gången nu får gå med gips i sex veckor, förhoppningsvis blir det tredje gången gillt så hon kan börja leva snart igen.

om 5-7 kilo ska jag boka klipptid, förhoppningsvis blir det i slutet av april och jag längtar som en tok. jag ska göra massa fler blonda slingor och så klippa topparna och även luggen. kommer bli prima skinka! nu ska jag fortsätta längta till sommaren och drömma om lediga dagar och grillkvällar i solen. gaah, kom, kom, kom sommaren!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0