fredag 26 mars

friday, i'm inlove!

jomenvisst, det är fredag och världens bästa dag är på intåg, nämligen lördag. jag älskar lördagsmornar, att få ligga kvar i sängen och mysa med älskling, höra fåglarna utanför och se ljuset samla sig mer och mer i sovrummet. det är allt bra ett härligt liv vi lever.

igår kom det pengar också, en hel del faktiskt. jag har kvar rätt bra med pengar efter alla betalningar och sparande också. snart är jag uppe i mina 20 tusen pix, och sen har jag ett mål på ca 50 tusen innan årets slut. det borde inte vara något problem om jag inte slösar mer än jag sparar.

idag hämtade jag mina glasögon, som var gratis. dom är riktigt läskiga, en helt ny värld har öppnat sig för mig. jag kan se ordentligt nu, tar nog en stund att vänja sig, men det kommer. ska gå runt lite med dom hemma och få lite huvudvärk innan dom sätter sig. ska för det mesta ha dom vid datorn, när jag kör bil och kollar tv och sånt. då när man verkligen behöver se. min egen syn ligger på under 50% tydligen, han som gjorde undersökningen sa att det var på gränsen till att jag fick köra bil utan glasögonen och det förvånar mig inte! jag har ju försökt förklara att jag inte vill köra bil, allra helst på kvällen på grund av mina ögon. på kvällen ligger synen nere ytterligare, även för normalseende, och för mig innebär det att min syn ligger på en 25-30% i skymning, jag är ungefär blind med andra ord.

men nu ska vi inte tjöta om det, det är ju let's dance-final och jag har inte ens duschat än. i need a miracle to make it in time. ha en god natt och helg, det ska banne mig jag ha. tjo!

dagens 4-eyes





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0