torsdag 24 juni


idag är sista dagen att jobba denna veckan och nästa vecka blir det bara fyra dagar att jobba igen. livet är allt bra gôtt ibland. idag tog jag mig upp klockan 6:10 för att städa badrummet som nu skiner i all renhet. jag har betalat räkningar och har fört över ett par tusen till sparkontot. det glänser dock fortfarande en del på kontot trots att jag var sjuk ett par dagar förra månaden. men det kommer försvinna efter dagens tur på maxi då all midsommarmat ska inhandlas. varför i hela friden gick vi med på att fira här? det hade varit skönt att komma bort och få allting serverat, men man kan ju inte få allt.

igår var jag på cubus i hageby och pratade lite med pernilla som är butikschef där, sen fick jag äntligen köpa min fina jumpsuit. även om det regnar imorgon kommer jag känna mig sprudlande glad i min blommiga kreation. jag sprang även förbi systemet och fyllde på det som saknades från i förrgår så nu är spritskåpet fyllt inför imorgon.

så, det blir mathandling efter jobbet idag, först ska jag bara hem vid fem och slänga i ett par maskiner tvätt. sen efter storhandlingen blir det köksstädning. allting ska vara fint när man får besök och det är så jobbigt! jag hade hellre aldrig haft besök så vi kunde leva som i en soptip och bara fläska oss. fast det går ju faktiskt inte.

sen ikväll hoppas jag att vi orkar se nån film och bli lite tjockare över lite godis och gos. det kommer bli slitsamt och stressigt så jag önskar alla redan nu en himla fin midsommar. jag hoppas jag kommer få världens bästa iallafall.


Postat av: tess

härligt att en av oss iaf njuter av helgen :) njut lite för mig också <3

2010-06-24 @ 23:43:33



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0