tisdag 19 januari

when the fuck will it stop snowing?

jag vill verkligen inte ha mer snö nu, det är fint som det är, men det bara fortsätter att komma ner. och det blir omöjligt att ta sig fram eftersom dom inte plogar gång och cykelvägar särskilt ordentligt. nu vill jag ha svart varm asfalt, grönt gräs och fågelkvitter i träden. och köpa en massa fina sommarklänningar! jag hoppas inte att denna sommaren blir kort.

och på jobbet ringer det något så ofantligt om kvällarna nu, varför? det är galet med 5-8 personer i kö vid sju-halv åtta på kvällen. jag är alldeles trött i stämbanden och huvudet är tomt. ska bli skönt att andas ut under morgondagen och bara vara ledig, iallafall ifrån jobbet. det blir den sista lediga vardagen nu några veckor framöver. men det gör verkligen ingenting, att vara ledig varje helg är så värt det.

imorgon ska det tvättas och tränas och handlas. jag ska börja dagen med en powerwalk tänkte jag, om jag nu kommer nånstans i snön, men det är bara bra om man får svettas lite extra. jag kollade med viktväktarna hur lång tid det skulle ta att nå mitt mål och på hemsidan räknades det ut att målet skulle vara nått runt den 4 maj, så att jag satt en tid till slutet på maj verkar ju inte helt orealistiskt då, känns alldeles utmärkt!

sen är det tvätt klockan 12-17 imorgon och efter att älskling kommit hem åker vi och handlar. jag funderar över vad jag ska ha för helgsnacks, popcorn ska vi köpa iallafall, sen funderar jag på att frysa in en vaniljyogurt eller om jag ska köra på dipp och grönsaksstavar igen. jag sover på saken tror jag. och vi får se om det blir let's dance på fredag eller om det får bli reprisen på lördag. jag jobbar till kvart i nio på fredag, men jag har skickat förfrågan om att få börja en timme tidigare och därmed sluta en timme tidigare. då hinner vi hem till åtta ungefär. ska prata med leifi-gubben om det på torsdag.

nu är jag sugen på kvällsmat.

(kära gode gud, vill du ta bort mina fula prickar på hakan snart, jag vill inte vara ful längre..)




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0