onsdag 13 januari

jag känner inte för ett långt inlägg idag, jag är trött, har ont i magen och är bara allmänt slö. jag har dock ätit gröt till frukost och grönsaker till lunch och den där tomatsoppan jag åt till middag var inget att ha. vi köpte gulaschsoppa idag istället som jag ska äta imorgon, det är ju bara så himla gott. och inte ens 100 kalorier i en portion, så tillsammans med knäcke och ost och lite creme fraiche i så blir det som en komplett måltid.

förresten blev jag full i skratt på jobbet idag när jag satt och läste på aftonbladets motion och hälsa-sida, viktväktarna hade då kommit med förslag på substitut för godis, i den långa listan som bl.a innehöll popcorn, riskakor, nötter, vindruvor, frukt, morotsstick m.m, fann jag även knäcke och ett stort glas vatten. vadå, vill dom att man ska känna sig som en fånge som bara får vatten och bröd för att man ska inse hur himla gott frukt och grönt egentligen är eller? det är väl för fan inget snacks! lite skrattretande faktiskt..

jag har också tränat cykel, promenerat med älskling och haft en allmänt trevlig dag både på jobb och när jag kommit hem. nu är jag duschad, och som sagt trött, har ont i magen och slö. så istället tänkte jag att jag ska bjuda på en smak av min jul som var, en riktigt bra sådan blev det, både i kil och hemma i norrköping.


vår fina julgran


som det hängde fina peppakakor i, made by me


kilsgranen i sin fulla prakt


sötaste lukas visar morbror johan sitt legoplan han fått av oss


julfika efter maten är alltid gött


jak er klad hest när det är jul


såhär glad blev mamma när vi kom till henne på julafton


och såhär hade hon klätt sin gran


johan är en stilig pöjk som försöker se tuff ut


pappa var också där


även min älskade farmor fanns på plats julafton till ära


och donnie och eve lekte med donnies nya dator i väntan på mat


och jag var jätteglad för jag fick one tree hill säsong 4


sen åt vi after eight resten av kvällen tills vi åkte hem



dagen efter, på juldagen firade jag och älskling jul hemma med paket och mys hela dagen, av honom fick jag en klocka som jag velat ha så himla länge. och så fick jag en ny halskedja i vitt guld till mitt hjärt-hänge som jag fick av honom när jag fyllde 20, då de gamla gått sönder ungefär tre gånger. den här gången fick jag en tjockare och riktigt fin kedja. dessutom fick jag en marsinpangris som börjar bli lite som en tradition att jag får varje år, men jag klagar inte, jag älskar marsipan! (fast detta året är det ju slut på allt som har med godis att göra..)

älskling fick två tröjor, en cigarrtändare, gas till den, en flaska renaultcognac, dessutom hade jag gått och fixat hans ny-gamla skärp och gjort nya hål i det då det var för stort. han har haft det i ungefär två år nu, men inte kunnat använda det, sen har vi varit för lata helt enkelt för att fixa till det. en bra julklapp tycker jag!

annars fick vi presentkort på ikea, sf-presenkort (i massor! både från jobb och från anders och veronica, dessutom hade vi kvar från förra året då vi också fick det, haha!) johan fick massa cigarrgrejer, och jag fick två boxar med one tree hill, så nu väntar jag bara på att stjätte säsongen ska sluta vara så jäklarns dyr. jag har en och en halv säsong kvar innan jag måste beställa den. annars fick vi andra fina klappar också som uppskattades väldigt mycket.

jag har lyckats få huvudvärk nu, så jag tror det blir lite yoghurt med skivad banan och lite tv innan sängen. bjuder på ett par sista bilder..


armbandet var lite för stort så vi var och fixade det


inte särskilt bra på bild kanske, men ack så tjusigt i verkligeheten!

nu gott folk ska jag ta en ibumetin och krypa ner i soffan, det blev ett långt inlägg iallafall. men ni som läser tycker väl att det är bra att jag är tillbaka? godnatt iallafall!


Postat av: Kornelia

Jag tycker att det är sjukt kul att du är tillbaks! (:

2010-01-14 @ 13:15:57



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0