måndag 11 januari

nu har jag liksom putsat och blåst bort dammet som låg över bloggen. det har på nåt sätt samlat sig under dessa månader som jag varit så himla oaktiv. jag behövde ett uppehåll under julen för att samla nya krafter för det här nya året, som jag bestämt ska bli det bästa året på iallafall ganska länge. jag ska komma igång med träningen igen och jag har en riktig plan, som jag dessutom ser fram emot att fortsätta med efter idag. idag är alltså dag 1, jag är inte den som bestämmer mig på tolv-slaget och verkligen börjar den första januari. jag väntar hellre nån vecka tills allt stillat ner sig. och det känns liksom som det gjort det nu. så här kör vi igen, första av två dagars detox är jag inne på för tillfället.

mitt år kommer fyllas av så mycket glädje i år, för jag ska bli både faster och moster och med inte alls så långt emellan. det är alltså första gången på nästan 24 år som det kommer nytt liv in i den här familjen, och sist var det jag som föddes, så det var inte mycket jag fick uppleva av den känslan. nu är jag bara så himla ivrig och lycklig att jag vill spricka. förstå hur jag kommer bli när jag ska bli mamma själv, jag kommer troligtvis spricka, bokstavligen.

och så kommer jag köra igång inför sommaren, jag vill inte vara en sån som gömmer sig i vassen. det har jag visserligen aldrig gjort heller, men ni förstår. jag vill vara sådär glad som jag var runt den 20 december 2008 då jag inte trodde mina ögon på vågen. jag ska få tillbaks den känslan också, fast ännu bättre!

nu ska jag på riktigt försöka hålla kontakten också, med dom som betyder något. jag försökte verkligen förra året, men tiden bara försvann och plötsligt blev det jul och nyår och jag hade liksom inte hunnit med nånting. jag minns knappt hur förra året var, året innan kommer jag ihåg, för jag gjorde en skillnad då. förra året blev inte mycket gjort (fast jag var iallafall i afrika), så därför har jag bestämt att jag under det här året kommer få så mycket mer gjort. och nej, jag håller inte på med nyårslöften som ändå inte kommer hålla, detta är något jag verkligen kommer arbeta med. på riktigt alltså.

jag längtar enormt till sommaren, då jag faktiskt tänker ta ut fyra sammanhängande semesterveckor, tre förra året blev inte tillräckligt. jag har ett mål till min födelsedag som jag bestämt att jag ska nå, det är långt dit men det kommer gå undan och jag ska minsann fixa det.

detta året kommer jag starta utan godis, jag har gett mig själv ett löfte nu och ska se hur långt det tar mig. jag ska helt enkelt sluta med godis. klarar jag det så kan jag säkert klättra all världens berg också, vem vet, jag kanske står där uppe en dag. för håll med, godis är så jäkla onödigt egentligen. så himla mycket pengar man sparar också, jag ska spara godispengarna till nya kläder.

varje månad tänker jag unna mig något efter att jag slitit så hårt med träning och diet och denna månaden ger mig rätten att köpa ett par jeans och kanske, men bara kanske, beroende på hur duktig jag är, köper jag nån skjorta också. bara för att jag älskar skjortor. jag ska också spara pengar genom att inte köpa nya kläder varje månad, minst 2000 tänker jag lägga undan varje månad, sen i april/maj nån gång tar jag en tusing eller två och köper sommarkläder, det bjuder jag på säger vi.

efter februaris slit ska jag unna mig att gå till marita, mitt hår är ju nu ljusbrunt och jag trivs som attan, men jag vill bli blond igen till sommaren och ska därför gå dit och fixa ljusa slingor. kommer också ta en tripp dit i slutet av maj, och efter det var tredje månad ungefär kommer jag göra slingor och/eller klippa mig. det känns som att tre månder är en lagom tid att låta håret vila innan man angriper det igen.

under aprilmånad vill jag ligga och steka lite i solariet på sol&motion (som det vistst inte heter längre, utan nåt helt annat, men ändå) så efter mars ska jag köpa mig ett kort dit och gå en eller två gånger i veckan, bara för att bygga upp en bra grund innan sommaren gör entré. sen ska jag och mamma också börja simma en gång i veckan när hon fått ordning på sin fot som hon opererade förra året, det får jag unna mig under mars månad.

efter april har gått förbi snor jag ju den där tusingen eller tvåtusingen från mina sparade pengar och beställer hem ett par kilo sommarkläder. jag har tittat i elloskatalogen och det finns så himla mycket fina byxor och klänningar där som jag bara måste ha till sommaren! och en ny bikini är ett måste, varje år. jag längtar tills sommarkatalogen kommer.

när maj är slut kommer jag vara ett år äldre och förhoppningsvis massa kilo lättare, jag kommer att ha hållt upp med godiset så pass att jag kanske ätit nånting bara nån enstaka helg, kanske popcorn, morotssticks och dipp eller nåt liknande. en chokladbit om ett par månader kanske jag kommer unna mig också, men inte mer än så. jag kommer att gå till marita och få håret slingat igen och kanske lite klippt. beroende på hur långt det är vill jag kanske klippa upp luggen och ha snedlugg igen. det spörs, men efter maj månad ska den hårda bantningen vara över iallafall, efter det ska jag bara fylla år, bjuda hem min familj på tårta, invänta semester någon gång i juli, bada så mycket jag bara kan om det hunnit bli varmt, sola så fort solen visar sig, jobba så jag kan spara mer pengar och ha minst 20-30 tusen sparat till årets slut.

sen ska jag ju också bara vänta på dom två små bebisarna som kommer i juni och juli och som kommer ge mig mest glädje det här året, för jag ska bli faster OCH moster. världens bästa hade jag tänkt bli dessutom.

sen när hösten kommer börjar det liksom om igen och jag har lite planer över hösten med, men det tar vi då. jag har ju precis börjat blogga igen!





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0