torsdag 18 februari


imorgon är det fredag
!

men idag är det bara torsdag. mina läppar är torra och svider. mitt brännsår skapade blåsor på sig själv under natten som jag såg imorse, som förvisso nu har lagt sig igen men det kliar som fasen och jag biter mig i tungan för att inte klia. det är svårt.

jobbet var jobbigt idag och jag längtade hem till min lugna kväll. och nu har älskling och jag precis ätit flingor och knäcke och sitter vid varsin dator och nördar. man får göra det när man varit ihop så länge som vi, det tillhör liksom vardagen. det är faktiskt ganska skönt att ha en stabil tillvaro, jag älskar att bara vara hemma.

snart ska jag ge mig på cykeln igen. det blev en halvtimme imorse framför one tree hill, samt hundra situps och lite andra magövningar. ska försöka utöva samma motion om en timme eller så, när maten lagt sig i magen. innan dess ska jag ge mig på lite jungle jewles på facebook och kanske äntligen lyckas slå evelinas rekord.

jag läste aftonbladet på jobbet idag och blev förskräckt över en artikel om hur finska pälsfarmare behandlar rävar och minkar. jag vet att det händer och att det händer hela tiden, men jag tycker verkligen att det är hemskt. jag vill bara ta hand om alla djur som blir misshandlade på detta sätt. och helst av allt ha ihjäl dom som gör det. läs och kolla på artikeln här.

nu ska jag försöka tänka på annat, ta vara på er.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0