onsdag 3 februari

hoppsan-sa! jag höll på att skriva januari när det rent av är februari. och man kan ju tro att helvetet fryst till is när man tittar ut. varför i helvete ska det snöa så jävla mycket?

när jag vaknade imorse och tittade ut ville jag bara dra ner rullgardinen igen och krypa under täcket och stanna där tills sommaren är här. det är inte klokt, det här är inte sant, det är verkligen inte sverige. ta barnen till norrland under sportlovet om ni nu vill ha snö, önska er fan inte snö i julklapp här nere i södra sverige. vi vill liksom I N T E ha snö.


och fönster har man för att se ut igenom?

jag hade såklart hårt piskande motvind när jag tog mig ut imorse mot jobbet och hur jäkla hårt jag än försökte hålla luvan för ansiktet så sökte sig vinden in dit och piskade mig och den piskade hårt. folk borde få stanna hemma när det är såhär. och ändå ger sig folk ut med bil, är dom inte riktigt kloka? jag tycker det är lagom läskigt att ge mig ut till fots, vet ju aldrig om man kommer hem levande igen eller inte. jag tänkte "åh, det är bara 0,7 minus ute idag, det var inte så farligt" men inte fan visste jag att det skulle kännas som 20 jävla minus när stormen drog igenom. det var verkligen en djävulsk promenad jag hade imorse, blöt, svettig, kall och röd var jag när jag kom fram och sådär lagom förbannad.


häromdagen (när det var minusgrader man faktiskt kunde acceptera, kanske en -2-5 grader), var jag påväg hem från jobbet och passerade två grabbar varpå den ena utbrister "vad varmt och skönt det var ute idag!" -vad varmt och skönt det är ute idag!? grabben, har du varit i afrika nån gång? för det har jag och där är det varmt och skönt, här är det fan under nollan, det är minusgrader och det är inte varmt eller skönt! jag blev liksom arg inuti och ville egentligen banka vett i honom, men sen var han ju den som var positiv och jag är en såndär negativ person. men det är inte varmt eller skönt när det är minusgrader, det är det bara inte!

jag stötte på en till såndär positiv person idag som slutade samtidigt som jag och det första han säger när han kommer ut (i världens jäkla snöstorm där det kommit ungefär en meter snö bara under morgonen) "åh, vad ljust och härligt det är ute" -ja, men klart som fan det är ljust ute! det är ju snö överallt, och snö är vitt, vitt betyder ljust. men det gör inte automatiskt att det blir härligt, fatta! jag är så trött på vintern med all snö och alla jäkla positivt tänkande personer. gå och dö jävla vinter.
  jag hade medvind när jag gick hem sen, så jag är egentligen inte lika arg längre, but still.. die die die vinterjävel.

nu är jag hemma och är hungrig, egentligen borde jag träna, men jag orkar inte än. det var en sån pina att bara ta mig hem från jobbet att jag behöver vila lite först. och äta, det blir gulaschsoppa, det är godis det. jag måste bara invänta johan som nog troligtvis blir en halvtimme sen eller nåt, bussen från finspång gick tydligen tio minuter senare än vanligt, men den gick ju iallafall, han smsade att han hade fegsnöret på sig på bussen och det är väl klokt. han kommer vara argare än jag när han kommer hem så vi behöver nog kramas litegrann och intala oss att våren är på ingång snart, vi ska bara genomlida en helvetes vinter först, som säkert bara har börjat.

nej, jag är inte bitter, jag är JÄTTEbitter. men snart är det vår då?


jag köpte iallafall tulpander i måndags och dom är fina





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0