måndag 22 februari

-20 grader

är det verkligen normalt att ha så kallt i södra sverige? jag tror aldrig att jag sett mätaren visa så lågt, ever. kanske när mamma och pappa gifte sig, då var det -24 säger mamma, men vad vet jag, jag var tre år då. klockan tjugo i sju gick älskling till jobbet, fullt vadderad med termobyxor och långkalsonger. när jag gick upp var det bara -17.

jag tänkte först inte ta min promenad, bara för kylans skull. men när solen gluttade fram genom molnen, kändes det ändå som en bra idé. och det var det. en jättebra idé, för jag mår så bra efteråt och under tiden. man ser såna vyer man aldrig hade sett från motionscykeln. och jag var helt ensam ute på himmelstalundsfältet, ensam med musiken i öronen och solen i ögonen. även om vinden piskade sönder ansiktet på mig så var det härligt, som fan.

sen städade jag köket, tränade cykel, lagade lasagne och åt grönsaker själv innan jag traskade till jobbet. och då var det kallt som satan. det var ingen sol och det var en grov jäkla vind som ville komma rakt igenom mig. hade någon velat skära halsen av mig då hade jag inte känt ett smack.

nu är första dagen på denna nya vecka avklarad, jobbar till 22:05 hela veckan förutom fredag då det är tidig morgon och frisörtid klockan 15. jag längtar nåt extremt efter att marita ska fixa mitt hår fint igen. jag börjar gilla längden nu, det är snart nedanför axlarna så att jag kan börja ha utsläppt hår. på fredag ska jag mäta och väga, får se hur benen har krympt och håret har växt.

nu är det dags att krypa ner i sängen och försöka sova. imorgon väntar en ny dag med nya utmaningar, jag ska nämligen städa badrummet och göra fiskgratäng då. godnatt på er!

dagens bild




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0