lördag 27 februari

vägning och mätning

vågen är inte helt min ovän och måttbandet är definitivt en av mina bästa vänner. jag vet inte alls hur mycket jag gått ner eftersom jag aldrig vägde mig i januari, men det känns att jag gått ner och jag satsar nu på att gå ner tre kilo innan siemensfesten den 20 mars.

magen har blivit 10,5 cm smalare
låren har blivit 2,5 cm smalare
runt knäna har det blivit 2,5 cm smalare
och vaderna har blivit 0,5 cm smalare

jag har alltså blivit smalare och det peppar mig att fortsätta ännu mer. jag älskar mina promenader och min mat, min träning och hela min livsstil. jag älskar mitt liv (mitt fina hår också!) och idag är det lördag, det gör livet ännu bättre.

nu ska jag hoppa in i duschen och sen fixa mig. jag och älskling ska åka in till stan för lite shopping. jag ska köpa lite nya kläder, för det tycker jag man förtjänar när man gått sig smalare. och så ska älskling titta på lite kavajer och skjortor till siemensfesten, får se ifall jag hittar nån klänning också. att det ska vara så galet svårt. jag har hittat två stycken nu som inte har funnits i min storlek och sen har dom tagit slut. jag har mailat om en till klänning nu som bara finns i xs och riktigt så liten är jag inte, har frågat ifall den kommer komma in i s eller m. då beställer jag den, annars fortsätter sökandet. jag ska även köpa en ny plattång, en riktig en, som finns hos frisörer. det förtjänar mitt hår efter alla års slit. och en inpackning ska jag köpa idag också, har inte använt det på nån månad nu och det märks.

efter stan ska vi hem och lämna grejer, sen åker vi till mamma för lite tacos och festivalkväll. hon ska också få sin födelsedagspresent som hon aldrig fick förra helgen när hon fyllde. hoppas det uppskattas. jag har en känsla av att det här kommer bli en bra dag! ha det fint!





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0