lördag 20 februari

mamis födelsedag

idag fyller min älskade mamma år, så jag vill säga grattis till henne och önska henne allt gott. för jag älskar henne mest av allt i världen. hon är min bästa vän och den som stått ut med mig längst av alla jag känner. hon har funnits för mig under hela min livstid, hon har torkat mina tårar, tvättat mina sår, värmt mig när jag varit kall, kramat mig när jag behövt, sagt allt det jag behövt höra, lärt mig allt jag behövt veta och lärt mig allt jag kan. utan henne vore jag bokstavligt talat ingenting. jag skulle inte finnas alls. så jag har henne att tacka för allt jag fått och kommer få, allt jag upptäckt, kommer upptäcka, känna, se, höra, lukta och uppleva. allt är tackvare henne. och jag kommer vara henne evigt tacksam för att jag fick ett liv och att jag fick just henne till mamma. det finns ingen bättre mamma och vän. hon känner mig bäst av alla och vet vad jag tänker och tycker innan jag själv hunnit upptäcka det. jag kan prata med henne om allt och hon förstår mig som ingen annan. det är henne jag ringer när jag är ledsen, det är hos henne jag kryper ner i famnen hos och känner mig absolut trygg. hennes hand jag håller när jag är som räddast och det är hon som tar bort alla rädslor jag har. hon släpper allt när jag behöver henne och hon springer genom eld för sina barn. men mest av allt har hon bara gett kärlek under hela mitt liv och aldrig begärt någonting i gengäld. det finns ingen annan människa som är som min mamma. -hon är bäst helt enkelt.


jag älskar dig





update



äntligen är jag vinnare igen. beat that if you can, you fucking suckers!


mitt bränn kliar som attsingen, huden börjar liksom flagna bort och jag vet inte om jag ska skrapa bort det eller om jag ska smörja och försöka hålla kvar det. när blev jag doktor? jag kan inte sånt, jag bara önskar att det inte kommer lämna något större spår efter sig. det är bara sådär irriterande när det kliar och man hela tiden får tvinga sig själv att inte klia, som när man har båda händerna upptagna och det börjar klia på näsan. när man inte har någon som helst möjlighet att klia tillbaks, bara stå där och försöka tänka på en härlig dag i solen eller något liknande. det gör jag mest nu, varje dag. och jag hatar snön ännu mer idag än jag nånsin gjort.

spårvagnarna var inställda idag, iallafall vår linje och inte kan dom ta sig fram med bussar heller. jag bad båda mina bröder om skjuts, men efter sex timmars väntande tyckte jag att det blev för sent att åka nånstans så jag ringde mamma och frågade om vi skulle ha helgmys nästa helg istället. det funkar ju så eftersom jag är ledig varje helg nu, det är helt magiskt. jag skulle egentligen ha jobbat nu i helgen, men tackvare någon nådig själ är vi fria från helgjobb.

melodifestivalen suger som vanligt, men jag är glad att darin gick vidare, han var något sånär bra och toppade ändå listan på dom låtar som funkar att sjunga med till och beröras av. tänkte han på mr jackson kanske när han sjöng? det kändes så iallafall. jag har ont i magen av alla morötter jag åt och popcornen var för salta så mina läppar är som russin och mitt bränn kliar, ska jag nånsin sluta klaga? jo, när det blir sommar igen och mitt bränn är borta, jag är lagom tjock, kan lapa sol och dricka öl och bara vara glad. den dagen kommer och den dagen ska jag inte klaga på. nu ska jag tigga massage och lite mys av älskling, det är ju trots allt bara lördag en gång i veckan.

och så klådde jag ju äntligen evelinas rekord på jungle jewles, inte med hästlängder, men med en liten svans iallafall och gud vet vad jag har kämpat. nu kan jag lägga spelet på hyllan och invänta en revansch. men tills dess tänker jag njuta av att vara the emerald keeper.

so long suckers!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0