amenjuste,

julen har varit hur bra som helst. vi åkte till kil den 21 december och hade det rövgött till tusen där. åt gott, mådde gott och blev fetare än jultomten själv. den 22 träffade jag fd tramscompisen josie på en fika i karlstad, den härliga tjejen har ju gått och hittat sig en redig värmlandspöjk hon också och är bosatt i kil, me like alot! känns allt gött att ha en vän i kil av alla ställen på jorden. det var väldigt trevligt att strosa runt i karlstad och ta en fika på egna händer.

den 23 var det julafton numero uno i kil, tillsammans med nilsson-familjen. alles gött där också, vi fick i oss mat och godis och mat och godis och ja, lite mer mat och lite mer godis. men först fick vi skjutsa hem johans "farmor" anna-lisa och faster anna-karin som fått problem med kopplingen på bilen i kil och inte kunde ta sig hem, lite mer kvalitetstid tillsammans med dom i bilen var inte helt fel det heller. goa töser dessa dära. en hel del julklappar fick vi med oss hem ifrån kil, bland annat handdukar, presentkort, porslinstomtar och böcker. bara sånt som man behöver med andra ord.

den 24, alltså på självaste julafton tog vi vår hyrbil (en svart volvo c30 för er som är intresserade) och styrde kosen tillbaks till norrpan där mamma väntade med ytterligare lite julmat. det blev en helkväll där också med diverse godsaker och lite yatzyspelande där jag förlorade stort men behöll mitt lugn då det trots allt var julafton. ifrån mamma for vi sen på kvällen vidare hemåt, johan en flaska whiskey rikare och jag en riskudde och pengar till nagelförstärkning rikare och mamma fick sig ett par skinnhandskar av oss och vid ett senare tillfälle fick hon två ramar där jag omsorgsfullt valt ut fina bilder på bland andra hennes barnbarn, vilket hon tyckte var helfestligt. det var iallafall en riktigt mysig kväll med två av dom som ligger mig varmast om hjärtat.

hemma den kvällen fick jag mig hela tre paket av älskling, ett innehållandes en marsipangris som blivit lite av tradition för oss, jag älskar dom små nöffarna och gråter varje gång jag äter del för del av den runt nyår. nästa paket innehöll ett kort där det står att han bjuder på resan till amadores i mars, 7000 jäkla pix bara ger han mig sådär. finns det nån rätt tid att kalla någon idiot så var det då. jag vet att man inte kan köpa kärlek för pengar, men jag är dessvärre lättköpt. jag blev glad må ni tro! så där fick jag dom pengarna sparade på kontot. sista paketet innehöll antingen ett smycke (som jag får välja själv), eller en kväll då vi går på stand up och har det allmänt trevligt i varandras sällskap. jag valde det sistnämnda eftersom jag fick ett så fint halsband i julklapp förra året.

behöver jag säga att jag har världens bästa älskling? det har jag. i julklapp av mig fick han köpa sig en ny rakapparat, that's how romantic i am. men vad gör man när man har en gubbe som redan har allt?





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0