where ever i am, i'll find the right way to go

sista helgen nu, sen är det jobb igen. det ska faktiskt bli rätt så skönt att komma igång igen. få in rutinerna, gå upp i tid, inte äta godis varje dag, motionera mera och uppskatta helgerna igen. och jag har faktiskt lite lördagskänsla i kroppen idag.

dock har jag världens mensvärk, igår kom det som en blixt från ovan. det bara small till i magen och jag glömde bort att andas. jag trodde på riktigt att jag skulle kräkas, men jag överlevde och idag är det inte alls lika illa. men det är alltid jobbigt när det är så jäklarns varmt och klibbigt och man bara vill iväg och bada.

mamma och jag var i gransjönäs igår och badade, vi  hade picknick med också och det var himla uppskattat att få i sig macka och äppeljuice efter ett dopp i det kalla vattnet. uppfriskande till tusen var det. jag hoppas vi kan ta oss några dopp till innan sommaren är slut.

i onsdags beställde jag äntligen en htc wildfire, som jag väntat på i ungefär två månader. en vit. men sen såg vi i mediamarkts reklamblad att dom hade wildfire för fyra hundra kronor mindre, men en brun dock. eftersom leveransen kan dröja på den vita och jag bara vill ha en ny mobil (och speciellt den mobilen) så åkte jag och mamma och köpte den bruna igår. men som vanligt ångrar jag mig och vill ju  ha den vita. men som tur är var jag smart innan den här gången och har inte ens öppnat förpackningen med den bruna så jag kommer nog lämna tillbaks den inom trettio dagar och förhoppningsvis ha fått den vita tills dess. jag har ju redan väntat ett par månader så vad gör ett par veckor för skillnad, egentligen. och så vill jag ha den vita, jag vill ju det. johan har också beställt displayskydd och ett gelskal i rosa med vita blommor på till den också.

sprang förbi hårvårdsbaren igår också och såg att dom hade goldwells treatment inpackning väldigt billigt så jag köpte på mig 500 ml till mycket bra pris. hade egentligen tänkt beställa hem en flaska, men det blev faktiskt 60 kronor billigare att inte göra det. men mamma ska prova den också så jag beställde en liten tub till henne och den var lite billigare att beställa.

jag har börjat älska mitt hår igen, det börjar bli långt och jag har kommit underfund med ett sätt att få det lite lockigt utan att behöva fixa det något större, såg ett tips om det i v. revyn, mycket uppskattat. sen ska jag och mamma slinga och klippa förhoppningsvis sista helgen i augusti. då blir det lite tjejkväll med hårfix och film.

jag tog en promenad imorse och svettades ihjäl en smula, gick förbi en äcklig mördarsnigel som jag var tvungen att fota. och så följde jag efter några fjärilar och humlor men dom ville inte riktigt posera framför kameran, så jag valde blommor istället. usch, jag får lite ångest över att sommaren snart är slut, men den kommer ju igen, right?

nu ska det ätas ost&skinkpaj som vi var till ica och köpte bara för att vi är så jäkla lata och inte orkar laga mat i värmen. sen blir det pollykväll framför tv'n tror jag.






Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0