tisdag 6 april

jag ska äta godis ikväll!

ibland när jag tänker efter är det ingen som tvingar mig att träna, att inte äta godis och bara äta en massa grönsaker. det är jag själv, och igår var jag jättesugen på godis. men efter att jag och johan lämnat bilen hos mamma var klockan redan 20 och det kändes så himla onödigt att gå till affären och inte vara tillbaks förrän vid 21, bara för att köpa godis. så idag, efter jobbet tog jag vägen förbi willys och köpte godis. jag får äta om jag vill, det är jag som bestämmer. så idag äter jag godis till antingen mentalist eller DH.

igår var världens tråkigaste bajsdag, vi gjorde ingenting och jag ångrar det. vi hade kunnat promenera hur långt som helst, sett en film, tagit ett bad, spelat kort, eller rent av åkt till mummi och umgåtts med min familj som åt påskmiddag där. men icke, vi gjorde absolut ingenting. jag duschade inte ens igår, men det var mest för att vi haft stopp i avloppet sen slutet av förra veckan och först idag kom dom och fixade det, så ikväll ska jag ta en lång, varm dusch utan att ha proppen i och behöva tömma ut vattnet pö om pö för att inte orsaka översvämmning. gött dä.

svärmor är i luxemburg hos johans syster, jag hade också velat åka dit. men vi tar nog en tur dit i sommar hoppas jag, kanske tar ledigt ett par dagar och åker en helg, eller om vi åker under semestern. det vore så himla kul, vi har aldrig varit där och lukas har blivit så himla stor nu också. i sommar fyller han tre och då får man äntligen köpa leksaker som är "ej för barn under 3 år".

världens sötaste soon to be 3-åring


idag skiner solen igen och jag blir glad av det. hela ostkusten skulle få sol idag sa dom på radion imorse, men det var nu först på eftermiddagen när jag slutat jobbet som jag såg solen smyga fram igenom molnen. solen är en av mina bästa vänner, den gör mig alltid på så himla bra humör. i solen kan man konkurrera världen!

blir ingen träning idag (förutom promenaden till och från jobbet, samt den till willys för att köpa godis då), men det gör liksom ingenting. för imorgon drar jag igång igen efter påskuppehållet. jag börjar klockan 10, så jag går upp med johan och tar morgonpromenad, sen tränar jag cykel efter jobbet. jag har bestämt mig för att jag får äta godis också, om jag lyckas gå ner i vikt till varje lördag. ingenting på fredagar blir det, och bara en påse på lördagar, om jag som sagt gått ner i vikt. det är en stark regel och jag tänker hålla på den. så imorgon börjar banandieten för en månad framöver och jag ska också få beställa lite mer kläder när jag kommit under nästa minigräns, nästa stora gräns ger mig en bokad tid hos marita igen, vilket jag tippar borde bli någon gång i slutet av månaden eller början på nästa. sen är det 3-5 kilo kvar till lagom.

nu ska jag tigga till mig massage, min nacke är inte alls som den borde.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0