tisdag 13 april


i'm sick and tired of always being sick and tired



jag blev hemma idag från jobbet
och ingenting framkallar mer ångest hos mig än att vara sjuk från jobbet, förutom att gå hemma och stämpla utan jobb kanske.. men så fick det bli. fick mig knappt nån sömn inatt för att halshelvetet inte ville ge med sig och ibland kändes det som att jag var påväg att kvävas av mitt eget saliv -inte okej. så jag blir nog hemma imorgon med, men har iallafall planerat att jobba torsdag och fredag, men det spörs. just nu känns inte halsen alls okej, trots att jag handlat mucoangin på apoteket som ska vara det allra bästa för halsen vid typ halsfluss. jag känner inget mirakel än iallafall.

nu ska vi tvätta och jag har tagit mig styrkan att sortera ihop tvätten lagom tills älskling kom hem, så det är bara att gå ner. sen tar jag nog en banan och lägger mig framför tv'n en stund. jag tror vila är den bästa medicinen, vad man än är för sjuk. men jag är så sjukt trött på att vara sjuk och trött hela tiden. jag känner mig som en fånge på insidan, trying to get out. ungefär som vårt nya husdjur flugan i köksfönstret som varit min bästa och enda vän hela eftermiddagen. han har surrat runt och dunkat huvudet mot fönstret i flera timmar och ibland har jag lust att göra detsamma.

  
idag har jag dock gjort balkongen vårig och användbar igen, det är ju ett måste nu när solen skiner. och på min promenad hittade jag tussilago som jag plockade med mig hem. min mamma brukade alltid plocka tussilago till mig varje vår när jag bodde hemma och ställa in en vas med dom i mitt rum med en liten gullig lapp bredvid som jag fick finna och bli glad av när jag kom hem från skolan. varje vår gjorde hon så i flera år och då visste man att var det vår, på riktigt. nu har jag ju plockat dom själv och skickat ett mms till mamma med en bild på dom, men det är liksom vår i luften lika mycket för det.

  





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0