onsdag 14 april

what a beautiful morning!

det enda som saknas är en frisk hals och jag är på gång! men jag tror den är påväg att klara upp sig. en till dag utan ansträngning och jag är en prima skinka igen. vi hoppas på det iallafall, för imorgon vill jag vara tillbaks på jobbet.


(jag kan inte sova utan pelke, kan nån förstå varför?)

jag vaknade av solen idag, så himla härligt! imorse när älskling gick öppnade jag fönstret och somnade i den friska luften. men jag sov bara några timmar innan jag vaknade av att solen tittade in bakom rullgardinen. det är den bästa känslan! jag blir pigg bara av tanken på att få gå ut i solen under klarblå himmel och andas vårdofter. jag har dock lite att stå i först, tvätten från igår plockar inte upp och viker sig själv inte. och sängen bäddar inte sig själv, liksom disken inte diskar sig själv. även om jag är hemma från jobbet så är jag inte fri från arbete, men sålänge inte halsen behöver arbeta är det helt okej. jag är inte den som ligger i sängen hela dagen när jag är sjuk, jag behöver få utlopp för min energi. sen ska jag ta en promenad i solen, det är väldigt bra om man vill bli frisk.

sen ska jag med bilen till mamma för att skjutsa henne till sjukhuset och kan hända att vi tar en sväng förbi maxi också och in på gina för att se om dom har jeansskjortan som jag vill ha därifrån. den finns på hemsidan men jag vet inte om dom har den inne i butik. har dom inte det blir det beställning på den. och så behöver både mamma och jag strumpbyxor till storebror danel och jennys stora dag på lördag. jag ska ha min gråa tubklänning jag köpte förra året till min och johans 5-års dag, men som jag aldrig använde. så den är ju i princip ny och oanvänd och det passar mig bra så jag slipper slösa pengar. för i dessa tider är det bäst att spara, spara, spara.

nu ska jag vika tvätt och dricka upp min juice så börjar dagen sen.

  




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0