måndag 5 april

grattis papi!

och så var aprilvädret igång, igår var det strålande sol och sommarkänsla, idag kom snön och vintern är tillbaks. jag hoppas att det blir många plusgrader idag så att snön smälter bort. jag hade liksom börjat vänja mig vid bar mark.

det är min pappas födelsedag idag, fast vi var och firade honom igår redan, det skulle ha blivit någon form av påskmiddag samtidigt, men tydligen så ville mina syskon annat så det blev fika tillsammans med alla istället och det räcker det med. det blev till sena kvällen så vi avbokade vårt biobesök. men det gjorde ingenting, för jag gillar när vi alla är samlade sådär, det händer inte jätteofta. och snart kommer vi ha ytterliggare en medlem i familjen. om mindre än tre månader, då är jag faster på riktigt. och jag ska bli världens bästa faster.

dessutom ska vi snart på vigsel också, storebror och jenny har bestämt sig för att vara äkta makar innan bebisen kommer. så den 17 april ska det bli fest i jönköping. då får man en anledning att köpa nya kläder igen, och det gillar vi. jag hoppas på vackert väder.

just nu bakas det bröd hemma hos nilsson/palmroos, eller det jäser för tillfället. solrosbröd från finax, det är bra grejer det. efter frukost ska vi klä oss för en tur på stan, jag ska leta lite tights och tunikor. sen ska vi till mamma och lämna tillbaks hennes bil som vi haft i några dagar nu. annars är det bara måndag och sista lediga dagen den här helgen, men det gör ingenting, för efter bara fyra arbetsdagar är det helg igen! och så är det förstås pappas födelsedag, heela dagen.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0