update

ont i huvudet har jag, jättemycket. och det blåser som satan ute, jag fick knappt upp dörren på jobbet när jag skulle gå hem, det var som att en mörk stark kraft ville hålla mig kvar och liksom höll emot dörren. men jag är stark, jag lyckades få upp den. och vägen hem kändes ovanligt lång, även promenixen jag tog direkt vid hemkomsten kändes lång. men nu är jag inne och skyddad från den hemska stormen.

inatt sov jag som en stock, verkligen. jag tror inte jag sovit så på jag vet inte hur länge. var supertrött igår kväll, la mig efter att vi kollat på mentalist och medan johan duschade hann jag komma in i det läget då det känns som att man somnar vilken sekund som helst och självklart kommer johan in då och frågar om jag sover och nej det kunde jag ju inte påstå då, när han tagit sådan hänsyn och kanske sett att jag ligger och blundar och andas väldigt tungt? men, efter en del ståhej ligger johan också i sängen och ska sova, men då tycker han att jag snarkar varje gång jag nästan somnar. bara för att jag var lite täppt och började andas lite högre med öppen mun. ungefär tre gånger sa han till mig och varje gång ryckte jag till ur min halvt som halvt sömn och blev lika irriterad varje gång. tillslut fick  jag sova och jag sov utan att vakna en endaste gång under natten och med ett ryck vaknade jag 06:10 när radion gick igång. det var verkligen en optimal sömn inatt.

och jobbet kändes lite lättare än vanligt, säkert för att jag nu är ledig i fyra långa dagar. lite höstsemester har väl ingen dött av, åh nej. imorgon ska jag träna på morgonen, ringa a-kassan och sen promenera till mamma för att ta ut dom små liven till hundar som vi har på en riktigt lång och härlig skogspromenad. sen drar vi till polisen för att fixa pass och till maxi och handlar. en riktigt fin mor och dotter dag ska det bli. får väl hjälpa mamma att klippa håret litegrann också, så hon blir fin till passfotot. ska nog passa på att klippa viivas klor också, mamma lyckades inte med det sist sa hon. och så ska jag gosa extra mycket med henne, hon kommer vara ensam den största tiden när vi är i egypten och jag hoppas verkligen hon klarar sig utan bestående men.

tess ringde till bonprix idag också, då jag försökte logga in på hemsidan för att följa upp min jacka och kanske hitta ett kollinummer som det så fint står att man ska kunna få för att följa sin försändelse. men finns det nåt? nej. tydligen så är detta något som är på gång och inte riktigt fixat än, nödvändigt att lägga upp det på hemsidan måste jag säga. detta var nog ett stort misstag, men jag hoppas bara att jackan kommer och att dom sköter sig med betalning och så. dessutom kommer det tydligen ta upp till 10 arbetsdagar innan den kommer, 5-7 står det ju på hemsidan, samt att tiden kan förkortas med 2-3 dagar om man beställer via telefon eller hemsidan. är det bara jag, eller låter företaget något sånär mysko? aldrig beställer jag därifrån igen iallafall. förhoppningsvis har jag jackan nästa vecka och det är allt som räknas.

jag tar nog en tablett och lägger mig en stund, måste vila upp mig inför min lilla minisemester, hoho. ha en fin kväll. här bjuds det på lite bilder som förövrigt tog mig en jäkla lång stund att få in i datorn då jag nog inte är så himla teknisk som jag trodde trots allt. men jag fixade det till slut. hörs!

                      
               världens finaste & bästa pojke, cleo

              
               världens finaste & bästa flicka, luckitha

              
               min allra käraste & dyraste what so ever, viiva

               
               som handen i handsken-skinnhandskarna

              
              jag borde seriöst klippa & färga håret snart & jag ska, efter egypten
        

Postat av: tess

ååh skruttan min, du är så söt! och fina vovvar och finaste kissen! ♥

2009-10-08 @ 08:03:47
URL: http://blondiieistallet.blogg.se/



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0