update

då var söndagen nästan avklarad. har jobbat mina timmar, promenerat från och till jobbet, vilket jag tycker räcker som motion en söndag. det blir ju nästan en halvmil iallafall. det blev ingen buss till farmor, johan tyckte vi skulle fråga om skjuts istället. pappa ställde upp med hämtning och lämning. och alldeles nyss kom vi hem. eller ja, jag har hunnit prata med mamma, förbereda kvällsmat, duscha, och klä mig. och en massa däremellan. men iallafall, det var trevligt att hälsa på farmor. hon har alltid så mycket att berätta, hon hade också fixat kanelbullar så jag slapp ta med mina. jag tog med lite kakor istället (som inte jag bakat då såklart). nu blir det snart film igen, förhoppningsvis en bättre film än den igår. ska dippa gurk och morotsstavar i min favoritdipp holiday. kan nog inte avsluta söndagen mycket bättre. denna helg har det hunnits med en hel del. en kort helg som faktiskt känts lång, det har aldrig hänt förut. nästa vecka jobbar jag också bara måndag-onsdag och sen är jag ledig resten av veckan. har lite beslutsångest gällande imorgon bitti, om jag ska gå upp med johan 06:10, för att motionscykla till ett one tree hill avsnitt, eller om jag ska ta tillvara på lite sovmorgon och sova till halv åtta. förvisso kommer jag inte kunna sova så bra så jag borde nog gå upp, dessutom kommer jag vara på topp hela dagen om jag startar den med motion. då slipper jag också cykla efter jobbet och kan bara ta min vanliga promenix på en timme. låter som ett solklart beslut. det kör vi på tror jag. (sen om jag kommer gäspa femton gånger imorgon bitti och vända mig för att somna om när klockan ringer är en annan sak, det är valmöjligheten som räknas) ha en fortsatt fin söndagskväll hörrni, det ska jag ha!





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0