09.10.09

äntligen fredag! visst känns det bra? jag tränade inte imorse, kände mig så himla svag när jag vaknde. så jag bäddade, diskade och städade. sen åt jag gröt och begav mig hem till mamma. tog den rätta vägen idag och det tog ungefär en timme. drack en kopp kaffe och sen skulle mamma iväg strax efter tolv, då tog jag hundarna och vi började promenaden mot skogen. så himla fint väder och så frisk luft, jag ville inte sluta promenera. jag fotade massor längs vägen och vi sprang lite om vartannat också. mötte inte alls så mycket människor heller vilket är himla skönt. det är så fridfullt i skogen.

vi promenerade och sprang och gick och sprang, vilket resulterade i att jag tillslut inte riktigt visste vart vi befann oss. skog ser ju liksom ut som skog överallt. men vi fortsatte och rätt som det var började jag se lite hus och kände mig lite lättad, hundarna var trötta och jag kände verkligen i benen att vi nog gått en mil eller två. när jag kommer in mer mot husen inser jag vart vi är, i vilbergen. vi har alltså gått hela jäkla vägen till vilbergen från hageby. jag kunde inte göra annat än skratta åt mig själv. tur var dock att mamma befann sig på sjukhuset just då, jag ringde henne och vi väntade på att hon skulle bli klar och vi åkte då alla hem i bilen. förstå att jag och hundarna blev glada av att få åka bil hem. men skönt var det att vara ute, så himla skönt.

nu har vi varit hemma ett tag och jag har fått i mig en smoothie och en kopp te. hundarna fick dela på en knäckemacka som är som godis för dom, nu ligger dom helt utslagna i varsitt hörn i köket och blundar. jag ska också vila benen en liten stund och sen ska jag ge mig ut till centrum och inhandla barer som jag glömde igår och så vill mamma ha lite från affären också. dessutom ska jag se om det finns några stickade tröjor på h&m kanske, för gina verkar inte finnas där än, we'll see!

återkommer med lite höstpromenad-bilder ikväll, ha en finfin eftermiddag nu!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0