08.10.09

jahopp, första ledig dagen idag av mina fyra. känns bra, kom upp vid nio och fick ringa lite samtal. jag råkade spärra koden på vårt ica-bankkort igår när jag skulle logga in. jag tror jag var för trött och använde samma kod som man använder vid köp. men detta kom jag ju inte på förrän imorse då jag hittade lappen med den rätta koden, så det blev till att ringa. nu är det fixat och jag ska icke glömma. sen ringde jag unionens a-kassa också, väldigt trevlig gubbe det där. jag ska be om en förflyttning från alfa och dit, skriva ut lite papper, kopiera lönespec och så skicka in. kommer förhoppningsvis redan vara åtgärdat i början på nästa månad. så en månad kvar av betalning på 450 kronor och sen kommer det bara bli 216, jag kommer spara 2500 om året på detta.

jag har också hunnit med att träna mitt dagliga morgonprogram tillsammans med rachel ray, åt precis gröt och knäcke med ädelost och är redo att promenera till mami. där ska jag ta ut hundarna på promenad och efter det åker vi iväg på våra äreneden. jag ska också ta med lite kläder och tvätta hos mamma då det alltid är så himla fullt i båda våra tvättstugor, tvättiden vi fick är på torsdag nästa vecka och vi tvättade för en vecka sen, det funkar liksom inte.

solen lyser och himlen är blå, kan det bli bättre? jo om man är ledig som jag är, och det pirrar litegrann i magen när jag tänker på att jag är ledig imorgon också och på lördag OCH på söndag. nu kan det inte bli bättre. hösten är så himla vacker, jag vill bara promenera och promenera till världens ände i detta fina väder, men jag kanske ska börja med att promenera till mamma. ha en bra dag, det ska jag, för jag är ledig!

jag saknar mina höstpromenader i åmål..
men nu tar jag min nya lila halsduk på och promenixar, hoppas solen skiner på er!

                 
promenadvägen i åmål hösten 07


lila är min nya favoritfärg




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0