tv-bögen

jag visste ju att kvällen skulle bli tråkig, men seriöst. klockan är tio i åtta och jag funderar på riktigt på att lägga mig. johan blev ledsen nyss när jag förklarade för honom att andra semin i eurovision inte går förrän imorgon. jag hade tydligen lurat i honom att det var ikväll. det går alltså ingenting på tv ikväll som är värt att se på. gamla vänner avsnitt och gamla två och en halv män avsnitt. allt är gammalt, jag är gammal. tråkigt.

jag vill att det ska vara fredag. med så ska det låta varvat med talang och berg flyttar in. allra helst lördag kväll då vi ska sitta tätt ihop i soffan och först inleda kvällen med babben &co som gästas av linda bengtzing bl.a. och sen fortsätta kvällen med eurovisionfinal. nu låter det som om jag vore värsta tv-bögen. och jag är nog det med. jag älskar att se på tv. på bra program och filmer. min mamma kallade mig tant rut när jag var liten. tv'n är min bästa vän (en av dom).

ibland blir jag på dåligt humör när jag missar program, för att jag måste göra andra saker. som gossip girl. jag har missat varenda avsnitt i typ en månad nu. för söndagar är alltid upptagna med annat. är det inte jobb, så är det städning, eller så bastar jag, eller så är vi iväg nånstans. sitter i bilen påväg hem eller är på nåt ställe utan tv. det är hemskt. därför har jag valt att inte titta på det alls, jag väntar tills någon vänlig själ köper boxarna till mig istället. (tips på födelsedagspresent btw) så kan jag ha ett gossip girl-maraton. bara för mig själv.

nu duschar älskling och jag hoppas att han har tid att kanske pussas lite sen. eller massera mig, det vore hyggligt. efter danspasset i måndags har jag en väldans träningsvärk i sidan på ryggen. och den skulle då behöva ett litet kärleksnyp.

undrar om dom ska väga och mäta på u-mottagningen den 27:e. gör dom det hoppas jag verkligen att jag gått ner minst tre kilo. jag får ångest av vågen nu för tiden. jag hoppas det gått över tills dess. den 30 ska jag annars väga mig första gången på två månader. sen den 28 mars, då jag blev besviken och inte hade gått ner ett jäkla skit på hela året. men nu jävlar i mig. jag satte på mig min gamla svarta bikini idag och jag trivs rätt bra. nu väntar jag bara på dom nya överdelarna till mina nya bikinis och på att ungefär fem kilo ska bort från min kropp, så jag kan vara sådär lagom tjock och brun i sommar.

förresten har jag semester vecka 30,31 och 32. det ni, är fina grejer. min allra första semester, ever. jag förtjänar det nåt grymt. betald ledighet is awsome. annars då, allt bra med er? och JA, emelie vi måste ses snart. när ska vi ta varandra i öronen och fika? jag vill se magen lite mer innan bebis kommer! och ses massa sen när bebis kommit. (förresten drog tandläkaren ut min tand, du vet den där gången vi sågs och jag skulle dit, det var läskigt) hoppas du mår bra iallafall, med mage och allt. jag ska skärpa mig och vi ska leka. och nu känner jag mig dum i huvudet som skriver för mig själv, till dig och hoppas att du läser, istället för att bara typ ringa eller sms:a. men jaa, du läser va? KRAM!

Postat av: emelie

haha ditt lilla knäppo där!!! klart att jag läser!! du är så duktig du som har blivit så smal och fin!!! Eftersom att jag bara går hemma om dagarna så kan du väl säga en sag som du har tid att ses!!!

love ya Pöss

2009-05-14 @ 14:01:01
Postat av: erika

åh vad du förgyller min dag genom att börja blogga igen :)



du är så duktig med träning & grejjer. och bokningarna fixar du ju i ett nafs, det vet ju jag :) snart ett år sedan vi började på scandic, tiden flyger som det heter... snart är skolan slut. kommer hemåt norrk den 30 maj, ska plugga på distans i sommar för jag har inte fått nåt jobb. så jag tar csn pengar och drar till USA en månad :)



hoppas att du mår bra,

fortsätt blogga

miss you

2009-05-15 @ 08:27:09



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0