hela veckan

då var det äntligen helg igen och en underbar vecka är snart över. jag har bara jobbat onsdag, torsdag och idag. riktigt skönt. men känns som att hela veckan gått åt till att arbeta ändå. i helgen var vi i kil, alltid lika mysigt. jag och svärmor lagade mat, lax och ugnsstekta grönsaker. sen blev det lite födelsedagstårta till efterrätt eftersom hon fyllde år i onsdags och vi inte var där då, hon fick sina två kuddar som vi köpte dagen innan på  ikea i karlstad då vi var där med emil böbben. då bestämde vi också att vi skulle till karlstad över midsommar och härja, jag hoppas på det bästa och längtar som bara den efter det. i måndags var jag och älsklings-tess ute i maxi och storhandlade, sen fick hon skjuts hem och stackarn skulle börja jobba tio i tre. men hon har nog överlevt veckan hoppas jag, nu är det två dagars ledighet för henne också. efter handlingen åkte jag med bilen till mami där vi fikade och jag borstade av viiva som tydligen fäller som ett as. jag älskar att umgås med min mamma, hon är världens bästa.

i tisdags var jag också ledig och hade sen länge bestämt att jag skulle tvätta mammas bil. jag gick upp vid tio och hinner precis in på badrummet när mamma ringer och vill säga godmorgon. efter det tränade jag, åt frukost och satte igång med bullbak, drygt 60 bullar blev det, både kanel och vanilj. under tiden kom mamma och hon stekte blodpudding till mig medan jag duschade och efter det tog vi en trip in till stan. där köpte mamma matrix schampo och balsam till mig i födelsedagspresent (åh, vad spännande det ska bli att öppna på söndag!) sen lämnade vi in mammas trasiga väska till väskmakaren, gick till klippoteket och bokade klipptid till mami och älskling. sen åkte vi till  mamma, fikade med knäcke och te, tog med oss hundarna och drog till donnie. där jag då skulle tvätta bilen. och det regnade, och jag tvättade bilen. som fan tvättade jag. och den blev ren, och var ren tills dagen därpå då mamma ringer och säger att fåglarna bajsat på bilen. tacksamt, som fan.

sen åkte jag hem och sov. onsdag var det jobb till 14, sen tog jag cykeln till ungdomsmottagningen, fick recept på två år och fick veta hur jäkla normal och hälsosam jag är. varför ska jag banta och hålla på? jag fick himla feedback därifrån och kände mig hur nöjd som helst efteråt. allting var liksom prima. hon var stolt över mig, ylva hette hon, det ska jag komma ihåg. efter det cyklade jag till stan, solade i väntan på att jag och maisan skulle träna, sen var det träning på friskis en timme, sen cyklade jag hem till älskling och sov i hans famn.

torsdagen var ungefär densamme, jobb till 14, sen kom mamma och hämtade mig för moraliskt stöd till frisören. men hon behövde inte oroa sig för marita är bäst i världen, jag älskar henne. alltid blir det som jag vill och hon är så himla förstående och lättsam. mamma blev som förbytt och började mer och mer likna min storasyster än mamma. hon blev ganska nöjd hon med, och min mamma är väldigt svårflörtad kan jag lova. sen svängde vi runt lite på stan, hämtade mammas väska, hon köpte en borste och sen var det en timme kvar tills maisan och jag skulle träffas så mamma tog bilen hem till hundarna och jag tog solariet igen. sen tränade vi på friskis, och jag gillade verkligen det passet. hon som var ledare var så himla energisk och jag fick en riktig kick av henne. härligt med andra ord.

det som inte var så härligt var efteråt då vi kom ut och maria undrade vart jag skulle ta spårvagnen ifrån, tjaa, jag vet inte? det är vårruset över hela drottninggatan så inga spårvagnar går säger hon. jaha, men jag går till resecentrum, ingen big deal. vi sa hej och jag gick dit, spårvagnar bytes mot bussar idag fram till 20 och 1 minut kvar till vidablick kommer, perfa! bara det att den kom aldrig och plötsligt försvann vidablick från tavlan och jag ville inte stå kvar som en fån så jag gick hem, i regnet alldels själv, från stan till vidablick, vet ni att det är typ flera kilometer? och jag hade precis kört slut på mig själv på friskispasset, jag längtade hem mest i världen under hela den promenaden kan jag lova.

men sen kom jag hem, åt vanlijyoghurt med ekologisk müssli och sen sov jag gott fram tills imorse då det var samma ekorrehjul igen. dock var det fredag hela dagen idag och vår tävling vi haft på scandic avslutades idag, med mig som en av vinnarna, woho! vi ska på middag på måndag efter jobbet, jag och fyra andra från scandic, efteråt ska vi alla på ifk-matchen klockan 19. det vore för himla härligt om dom kunde vinna just då. jag menar väsby, hallå? annars var dagen också prima, dock ingen som hade med sig fredagsfika och jag hade ugnsstekta grönsaker med mig till lunch och var sugen på nåt efteråt så jag köpte mig en sockerboll. (en chokladboll med pärlsocker, men det stod sockerboll på den) efter jobbet tog jag vägen förbi willys och handlade lite användbart och väl hemma satte jag igång och städade, vilket jag gjort i princip hela kvällen, samt tvättat, och fixat balkongen och blommorna där riktigt fina. och nu håller johan på med extra sen kvällsmat som vi ska mysa med. så jag säger godnatt och glöm inte att gratta mamma på söndag, men glöm för guds skulle inte heller bort att gratta mig, för jag fyller faktiskt år.

natti.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0