hemma

och helgen har börjat. har tränat cykel och gjort massa situps. nu ska jag äta jordnöt och tranbärs-bar. väntar på att älskling ska komma hem så vi kan gå till ica. jag fick hem lappen om mobilen idag och nu vill jag bara hämta hem den och börja pilla. fast den måste såklart laddas först. men man kan ju titta på den under tiden och hålla den lite. jag vet, jag är knäpp.

pratade med mamma förut och hon sa att nisse tar studenten den 11 juni. hon undrade först om jag ville ställa upp och gå ut med hundarna samt skjutsa henne då. fast jag är ledig hela den dagen så då fick jag istället följa med. jag har bara varit på två studenter innan. det var jennys för ungefär 12 år sen och sen var det maria som tog studenten 05. annars är det bara min egen och det borde bli intressant. hoppas det bjuds på smörgåstårta eller nåt. sånt är alltid gott. fast jag måste hålla igen lite ändå eftersom mitt mål ligger runt midsommar och då är det bara några dagar kvar så jag får inte låta nåt förstöra det. kommer nog bli bra. hoppas bara att jag når det första målet till min födelsedag. det känns redan bra.

nästa helg drar vi till svärmor i kil. får låna mamis bil eftersom johan inte hunnit få iordning megasn ännu. stackars lilla bil som fått stå ut med så mycket. men den klarar sig alltid. jag längtar litegrann efter värmland. jag gillar värmland, och kil och karlstad. det känns liksom hemma, speciellt hos svärmor. det är hemtrevligt där, alltid. och hon fyller år snart också, den 27 maj, johan sa att hon önskar sig kuddar, men kan man köpa det till nån annan? det beror ju helt på vad man vill ha och tycker om. vill hon ha hårda, mjuka, stora, små, dun eller vad? lite svårt det där, men brukar alltid ordna sig i slutänden. hon hade frågat johan vad jag tyckte om må bra-tidningen som jag fick av henne i prenumeration i julklapp. ifall jag gillade den så jag kunde få ytterligare en prenumeration i födelsedagspresent misstänker jag. fast jag tror jag nöjer mig med halvåret. jag har en massa recept därifrån nu och jag hinner aldrig riktigt läsa tidiningarna ändå nu när vi inte åker tåg längre så ofta. annars är det en bra tidning med massa inspiration och goda recept.

fick räkning till a-kassan idag också. är dom hur hemska som helst eller? en förhöjd avgift på 145 spänn i månaden så nu är det 450 istället för 305. jag ska gå ur och gå med i facket och a-kassan på jobbet istället. fy fan säger jag bara. nog för att det är bra när man väl kanske blir arbetslös, men jag menar nästan femhundraspänn? det är ju en halv tusing och en tusing kan jag göra mycket bättre saker för. alla bäckar små..

så på måndag ska jag till kolmården också. och hälsa på madde och molly, vi har väl inte setts sen julas tror jag. så nu är det dags igen! svårt att få till det där att ses regelbundet men jag hoppas att det inte ska bli lika långt uppehåll mellan träffarna som det varit dom senaste åren. är himla glad att vi hittat tillbaks till varandra igen. och emelie ska jag klämma in i mitt liv igen också, fast du har alltid funnits såklart vännen, fast vi inte setts. men vi måste in i livet lite mer, och leka. oftare. hur svårt är det egentligen? man är bara så himla trött efter jobb och allt under veckorna så helgerna blir så slappa och försvinner så fort, om man inte är på äventyr och gör av med tid på det sättet. fast snart kommer sommaren och det känns som att man får lite mer tid då. för dagarna är ljusare och kvällarna är inte mörka. jag längtar till att få grilla, äta potatissallad och mysa till en sprakande grill. hela sommaren är underbar. jag ska bara fylla år först så är den snart här!

nu ska jag hämta min mobil och köpa lördagsgodis för imorgon är det lördag på riktigt.

Postat av: Emelie

tjoho...idag har jag vart och köpt mig en ny bil så nu kan jag komma och hälsa på dig när som helst"!! pilla inte sönder din nya mobil på en gång nu....jag vet hur du blir när¨du får en ny mobil i din hand!!! pöss

2009-05-15 @ 21:09:29



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0