Söndag,

utan ångest är rättså underbart. Jag har inte ätit nåt godis under helgen, har hållt min diet och var ute på promenad imorse. Uppe med tuppen med andra ord och vid halv elva väckte jag älskling. Då hade jag duschat, diskat, sopat golven i alla rum (när ska dom sopa bort allt jäkla grus där ute?!) och fixat frukost. Alles gutt alltså.

Efter frukost tog vi oss in till stan för en att köpa di-fi, boka klipptid till Johan och kika efter en klänning till mig. Jag var inne i alla affärer, jag lovar och ingen har längre nåt jag gillar. Och vad fan är MQ för jäkla affär? Dom har bara clown eller tantkläder, jag trodde dom var typ, bra? Men jag har aldrig hittat nåt fint där. H&M är också så jäkla töntiga, helt förvridna kläder, i regnbågens alla färger och hur fula kläder som helst. Jag kom just på när jag höll på att ge upp att min nya favoritaffär Veromoda hade gått mig förbi. Och självklart hittade jag två godkända tunikor/klänningar där. Jag köpte den ena och jag är jäkla glad. Skulle helst ha varit i S men jag fick ta en M då det var slut på dom mindre, men jag tvättar den och drar ihop den lite. En ljusgrå finstickad tröj/klänning i 50 % bomull och 50% akryl. Så himla fin och kommer passa bra till svarta strumpbyxor på fredag. Jag längtar efter att få klä upp mig. Har inte sminkat mig på över en vecka och håret har jag låtit bli att platta. Det känns bra att göra så ibland, man uppskattar sig själv så mycket då. Och vad snygg man blir när man väl gör till sig. Som sagt, jag längtar tills fredag.

Och då ska jag och Maisan till Världens och äta nåt innan och så inhandlade jag en liten present till henne idag också som hon ska få. Sen ska det bära av till Åby för ett väldigt intressant sexparty. Blir nog trevligt. Och på lördag ska jag och älskling göra våfflor! Vi köpte ett järn igår så det ska bli himla smaskigt. Förra året köpte vi frysta färdiga våfflor på Netto som man värmde i brödrost, men dom hade inga här i år. Så riktiga våfflor kommer bli extra gott. Men innan ska vi ta en pizza på nya F13 som öppnade i början på månaden, blir också intressant. Kanske ett nytt favoritställe? Sen ska det bara mest mysas och börjas ett nytt liv. För på söndag ska jag införskaffa mig ett halvårskort på Friskis och köpa busskort så jag kan ta mig hem om jag blir för trött för att gå efter träningen. Dessutom skrev jag av ytterligare några nyttiga och goda recept igår från viktklubb.se och med min Må bra-tidning fick jag ju en liten kokbok också. Himla goda maträtter ska här lagas när mitt nya liv börjar inom en vecka.

Men först, banan och tonfisk-dieten fortsätter, med promenader en timme om dagen samt cykling en halvtimme. Kommer bli tufft kommande vecka, men jag vet vad jag kämpar för och jag kommer oavsett vikt vara himla stolt på fredag. So what vad jag väger, jag ska vara hälsosam, nyttig och må jäkla bra iallafall. Dessutom är jag inte så jäkla tjock ändå, sådär lagom mulle tycker jag. Det är nog i huvudet allt sitter och jag ska tänka positivt och vara stolt istället för att se ner på mig själv. Jag har iallafall allt jag drömt om, jag har min älskling, mitt liv, ett jobb, underbar familj och massor att leva för.

Varför ska man gå ner i vikt, när man ändå går upp varje morgon?




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0