Sista veckan

Torsdag-torsdag är nu sista veckan i mitt kämpande mot vikten. Jag hoppas då ha gått ner fem kilo sen sist, och har jag inte det så är jag nöjd ändå. Jag vet hur jag ska träna, äta och göra för att må bra. Och jag tänker göra det resten av livet sen och bättre blir det nu när våren äntligen börjar spricka fram. Solen skiner idag och har gjort det hela veckan. Igår gick jag hem från jobbet med jackan på armen med solen i ögonen, fantastiskt.

Det var tänkt också att jag skulle ha gått upp klockan 6:00 med Johan denna veckan då jag börjar halv tio och gå en timmes promenad innan jobbet, men jag har varit alldeles för lat och trött, tagit träningen efter jobbet istället. Men det har funkat. Idag tog jag mig dock upp, eftersom det är sista kämparveckan nu. Så himla skönt att gå upp klockan 6, ge sig ut vid tjugo över och solen redan lyser. Helt jäkla fantastiskt att vara ute en timme och bränna.

Efter en dusch, iordning fixning och medtag av lunch så promenixade jag till jobbet där jag nu är ungefär en halvtimme innan det är dags att auta in-sig (dvs sätta sig tillgänglig för samtal för dom som inte jobbar med mig, hah) Denna sista veckan nu, alltså idag till nästa torsdag är det en tonfisk och banan diet som gäller. Och det ska jag hålla även under helgen, inget gott alls hade jag tänkte mig, inte ett litet popcorn, klarar jag det så klarar jag allt.

Sen ska jag fortsätta fundera ut hur jag ska fortsätta min träning, ska jag fortsätta med mina promenader med stavar och träningscykla hemma, eller ska jag köpa mig ett kort nånstans och träna på gym, det är frågan och så kommer ytterligare frågan om det blir det andra, vilket gym ska jag välja då? Det återstår att se.

Nästa fredag ska jag på sexparty hos systerT och det ska bli superkul, drar med mig Maria och hoppas på annat trevligt sällskap och jag ska dricka vin. Tänkte titta in hos Maria lite innan och kanske ge lite present och småäta nåt gott innan. Men på onsdag nästa vecka ska jag först till tandläkaren och antingen laga eller dra ut en tand, vilket jag bävar för. Får se vad han bestämt sig för när jag kommer och han har tittat på mina röntgenbilder. Jag vill ha torsdag nu. Eller allra helst fredag.

Förövrigt älskar jag Rix morgon zoo, jag lyssnar varje morgon när jag går till jobbet. Dom är för härliga. Denna sista vecka blir det alltså en timmes promenad varje dag, minst en halvtimmes cykling varje dag och minst 100 situps varje dag. Och så banan till frukost, tonfisk till lunch och middag och banan till kvällsmat. Även lördag och söndag, lite självdiciplin ska fixa detta för mig, även om jag inte har nåt gott att se fram emot till helgen, men att se minus på vågen är så jäkla mycket mer värt än en chokladbit i munnen. Nu ska jag hämta mer kaffe, äta min frukostbanan och njuta av en solig torsdag. En vecka kvar, jag är stolt oavsett.

Russian Roulette is not the same without a gun.

Postat av: erika

du är så duktig sötnos :)

jag har plockat fram mina gångstavar nu när våren börjar kika fram :) i morgon ska jag till säffle, nästan era "hemtrakter" ju.



saknar dig, vi måste få till en fika nångång när jag är hemma!

2009-03-19 @ 23:28:58



Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0