Keep on reading

Okej, det var inte många som läste min blogg. Känns nästan som att det är värt att fortsätta skriva. Hoho. Jag har blivit sjuk, usch vad ont i halsen jag har. Och det är kallt/varmt om vartannat och jag hostar, fy vad jag hostar. Och bröstet ömmar si in i norden som min farmor skulle säga. Känns som om jag ska brinna upp inombords varje gång jag måste hosta. Och det är torrt, alldeles torrt i halsen är det. Sjukt bra jobb jag har då, "välkommen till Scandics bokning, du pratar med Decireé, vad kan jag hjälpa dig med?" ungefär 70 gånger idag har inte gjort saken bättre kan jag lova. Ungefär 5 liter vatten har jag druckit och därmed varit tvungen att springa ungefär varje halvtimme på toan. Shit vilken bra tisdag det blev.

Så nu sitter jag med en guldnougat, ett glas cola och ett par fötter som stinker fotsvett. Jag har aldrig haft det förut, varför kommer det nu? Jag gick omkring häromveckan och undrade vem fan det var som stank nåt så fruktansvärt och vart jag än gick i lägenheten så följde den äckliga stanken med mig. Jag kunde ju inte för en dag gissa att det kunde vara mina fötter som börjat ha dålig odör. Usch och fy så jäkla äcklig. Men vad gör man, jag har tvättat fötterna i handfatet och gjort mitt bästa, får ta en riktigt lång dusch sen ikväll.

Innan jag gick hem efter jobbet idag, (som jag längtat nåt fruktansvärt efter att få göra!) gick jag till Willys och köpte vanlijglass och maränger. Tänkte ge mig på att göra en riktigt marängsviss. Jag och Johan provade på donkens förra helgen, men den var inte så god faktiskt. Och jag visste inte att det var banan i? Glass, chokladsås och massa maräng ska det vara. Banan är frukost, mellanmål och nyttigt. Inte ska det vara i glass inte. Så idag blir det glass i stora lass så att halsen får svalna och sluta bränna sådär jäkla ont att jag knappt kan prata. Tur att jag jobbar en timme mindre imorgon och sen är ledig på torsdag, undrar om man hinner bli frisk på en dag.

Då ska jag iallafall dra med mamma till stan, måste köpa ett vitt spetslinne till en så himla fin lila kjol som jag köpte i lördags på Veromoda. Tänkte ha det på midsommar när/om vi åker till Karlstad. Och det är nästa vecka, midsommar nästa vecka och det är typ 10 grader ute, jaa! Men det ordnar nog upp sig. Måste kika efter ett par fina vita sandaler eller ballerina då också. Alldeles perfekt blev det ju att skatteåterbäringen kom idag och jag är 2000 spänn rikare. Inte alls fel faktiskt. Sen tycker jag att hon och jag kan ta en fika, en såndär mamma-dotter-fika som vi aldrig hinner göra när vi springer runt som illbattingar på stan.

Det är tisdag och jag äter godis, fy fan så gott. Och vet ni, jag åt godis igår också. Haha, fast jag är snygg ändå. Det fick jag nog bekräftat i lördags när jag och Madde var på Palace och klev in i en svensexa som hette duga. Alla var på oss och bjöd på drink efter drink och stackars Madde blev antastad av allt och inget. Men kul hade vi, riktigt jäkla kul. Dessutom var vi grymt snygga, absolut snyggast där, jag lovar. Längtar tills nästa helg då vi drar iväg och hasar hem oss runt fyra på morgonen. Det blir skitbra.

Nu till helgen jobbar jag, dag på lördag och kväll på söndag. Ansökte om ledigt på söndag, men fick inte det då det tydligen ringer som aldrig förr under söndagskvällarna nu, varför? Gå hem och lägg er, det är arbetsdag imorgon. Herregud vad folk ska till och boka. Och hallå, glöm att du kan ta med familjen till Hasselbacken i sommar, det är fullt. Förstå, folk bokade redan vid den här tiden förra året, lite framförhållning folket. Jag själv har bokat in ett par datum också. För i år ska verkligen jag och älskling på Allsången, vi måste det. Helst vill jag den 14 juli för då kommer Larz Kristerz och dom är ju för tuffa. Men så kanske jag jobbar dag dagen efter och det blir liksom inte bra. Så då får det nog bli den 4 augusti istället, eller den 28 juli. Vi får se, till Stockholm och Skansen ska vi iallafall.

Nu kom älskling hem så då måste det pussas!
Keep up the reading!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0