En vecka 2009

Okej, egentligen hade jag tänkte lägga upp lite bilder från nyårsfirandet, fast det liksom blev aldrig av. Jag stoppade ihop ett par bilder för att visa vårt fint dukade bord och hur Danel och Johan roade sig med marschaller medans mamma och pappa fixade med maten och jag roade mig genom att fota hur Cleo så desperat försökte sätta på Luckitha från fel håll. Men som sagt, det blev liksom aldrig av och nu är det redan en vecka inpå det nya året så jag struntar i det.

Jobben börjar dra igång från alla håll nu känner jag, för mig började det sakta men säkert. En dag jobb och tre dagar ledigt, två dagar jobb och sen två dagars ledighet, nu har jag jobbat tre dagar och är ledig två dagar. Men sen brakar helvetet lös, jag jobbar lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag OCH fredag. Kväll också förutom lördag då jag slutar två. Men det ordnar sig nog, brukar göra det.

Jag tar tillfället i akt att börja med mina promenader nästa vecka, då jag hinner med dom innan jobbet och det då är ljust ute och kanske till och med lite sol. Det är perfekt och så känner man sig lite extra fräsch på jobbet när man är tränad och nyduschad. Dessutom äts det mindre då man inte är hemma och inte kommer hem förrän läggdags. Prima skinka med andra ord. Dock kommer jag sakna älskling, fast jag jobbar bara till 22 på söndag, måndag och tisdag, sen är det 20 som gäller så det funkar.

Nu är jag då alltså ledig och det känns bra, ska till mami imorgon tänkte jag och få mig lite luft, motion och träning. Ska bli skönt då jag inte promenerat mina promenader sen innan jul. Har ju haft det ganska skönt faktiskt utan en tanke på träning och nyttigheter. Men nu drar det igång, fem sju kilo till ska bort. Och jag började den här veckan med lite detox, bara flytande dessa tre dagar. Vatten, te och två glas egenpressad apelsinjuice har det blivit. Men imorgon drar jag igång min tonfiskdiet. Banan och tonfisk är bra grejer, mest det för att få bort julkilona som jag tror jag lagt på mig och så för att jag känner mig renare inombords när det inte är en massa skit från jul kvar.

Den 20 februari har jag satt som ett litet slutmål, ska försöka klara av mina kilo tills dess och jag har stort hopp. Nu längtar jag bara till sommaren och då jag ska vara lagom tjock och lagom brun. Springa i shorts och linne längtar jag efter! Åh, jag längtar.

Nu ska vi se på "How l met your mother" som förövrigt är den bästa serien just nu. Vi är som fastklistrade i soffan ett par gånger om dagen nu och ser på typ 5 avsnitt i rad, jag älskart! Och nu blir det ett sista avsnitt för kvällen för älskling jobbar sju imorgon, stackarn, haha! Jag ska sova som en gris och bara njuta av ledighet.

Awesome!




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0