Dag 3

Okej, ska jag fortsätta vara bitter? Jag har inte gått ner nånting, snarare gått upp och det stör mig så mycket. Men jag fortsätter kämpa, jag kommer aldrig ge upp det här. Och alla kommer nån gång till den där perioden då det inte går ner längre utan att man till och med kan gå upp, vilket jag har gjort. Men jag kommer igen, jag kommer bara kämpa hårdare.

Jag träffade Pamela på Haluxa idag och hon var supertrevlig. Promenerade ju in till stan för att få morgonpromenaden och det kändes bra, en halvtimme tar det ungefär till stan. Väl där fick jag iallafall byta om i ett litet men fräscht omklädningsrum som har två duschar som också har dörrar, liksom två kabiner. Så man behöver inte stå helt öppet och duscha inför främlingar som jag alltid har problem med. Jag vill inte se på andra när dom duschar heller. Så det var ett stort plus så man kan duscha av sig efter träningen. Efter att jag bytt om visade Pamela alla maskiner och jag fick testa en efter en, hur mycket tyngd jag klarade och hon antecknade det så jag kan följa upp vartefter. Sen var hon tvungen att gå vid 12:20 så jag tog 25 minuter rask gång på gåbandet och sprang 5 minuter. Så himla skönt att det inte går att förklara. Jag älskar att springa! I framtiden ska jag springa en timme minst, det är så himla avslappnande efteråt och jag gillar känslan av att hela kroppen arbetar. Så det blir det mer av. Sen blev det situps och så gav jag mig av efter mitt första besök.

Annars åt jag gröt som vanligt, med banan, mjölk och juice. Efter träningen tog jag en banan då jag och mamma satt i bilen på Statoils biltvätt och skrek för det var så jäkla äckligt att sitta i bilen samtidigt som dom där stora borstarna slukade bilen fram och tillbaka. Efter det tog vi en sväng till Willys för att inhandla toapapper och fiberhavregryn. Vi upptäckte då att bilen fortfarande var skitig och jag blev skapligt förbannad. Vi åkte till Statoil igen och lång historia kort, mamma fick ett tillgodokort med 50% rabatt på nästa biltvätt. Idioter iallafall tycker jag. Men men, vi åkte sen hem och jag var superhungrig. Fixade grönsaker i ugnen medans mamma fick korv och makaroner. Det blev en knäckemacka till med ost och gurka som vanligt. Vi har tvättid idag också så när mamma åkt hem var det dags att gå ner med tvätten, lagom tills älskling kommit hem så han fick följa med. Sen har jag även betsat vår bänk idag, två gånger. Börjar närma sig antikbets nu, men kanske behövs det en gång till, men det får älskling roa sig med imorgon då när jag jobbar till 21. För så himla roligt var det inte att pensla.

När Johan åt macka och flingor tog jag min tonfisk och åt, för att sen äta äppelklyftor till Top Model. Dessförinnan tog jag en halvtimmes träning på crosstrainern. Trodde inte jag skulle orka och tänkte strunta i det men är himla glad att jag gjorde det, känns nyttigt och bra. Nu ska jag fortsätta på rätt spår och det blir ingen annan mat under helgerna nu heller, grönsaker it is. Annars händer nog ingenting på vågen. Jag har 3,5 veckor kvar och det börjar luta åt en extra månad här, men jag får skylla mig själv, inget annat att skylla på här. Men man vet aldrig, under har skett förr. Jag har mitt mål och är det inte nått så får mars offra sig som bantingsmånad också. Men sen är det bra, går jag inte ner dit jag vill så fortsätter jag träna men äter vad jag vill, när jag var och hur jag vill. Man kan ju som sagt inte banta hela livet, det är inte värt det.

Imorgon blir det morgonpromenad direkt efter jag diskat och vaknat till, ska ställa klockan på åtta-nio så jag kommer upp ordentligt. Sen blir det cross i en halvtimme och innan jobbet börjar tänkte jag hinna med en till promenad. Kanske får räcka med den till Ica som jag tar då jag ska köpa frimärke och posta mitt arbetsgivarintyg till a-kassan. Låter som bra grejer. Nu är det tv som gäller en stund, sen ska det sovas igen. Gör man inget annat i livet?

Sometimes l feel l'm gonna brake down and cry.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0