Summa sumaro

Ny vecka, ny dag och nytt kvällsjobb. Jag hatar att jobba kväll, jag gör verkligen det. Det är så inte jag. Jag älskar att jobba 7:45-13:45, till och med att jobba till 15 är bättre än detta. Fast det är bra mycket bättre än sist, då var det sju dagar i rad som gällde, så även lördagen och söndagen blev jobbiga. Och nu är det bara idag till 22 och imorgon, sen jobbar jag 14-20 och det är faktiskt helt okej. Jag hinner träna innan jobbet, ändå sova ut en del, komma hem och kika tv med älskling och prata om dagen innan det faktiskt är dags att sova. Idag blir det hem och i säng direkt, likaså imorgon. Men det fixar sig, känns ändå skönt att sova ut och komma iväg på morgonpromenader och sen crossa en halvtimme. Ska försöka komma upp tidigare imorgon och ge mig ut på promenad, äta frukost och sen crossa en halvtimme, duscha och så kanske ta en till promenad. Borde jag hinna om jag går upp runt nio.

Annars var helgen helt okej, tackvare mina nya kängor som jag tog på mig under promenaden i torsdags då det var snöväder så kunde jag inte promenixa på fredagen eller helgen heller för den delen, har skavsår så det heter duga och dom kängorna använder jag aldrig igen. Nu börjar det bli bättre så jag kan gå iallafall, känns bra.

Emil kom sent i fredags, vid 23 ungefär eftersom det blev buss från Katrineholm pga förseningar, oj vad förvånad jag blir, SJ suger verkligen. Always have, always will. Men det var trevligt ändå, han fick hamburgare och rostat när han och älskling kom från spårvagnen. Jag och Johan åt också lite rostat och drack te och bara myste i vårt fina kök. Sen blev det inte mycket mer i fredags eftersom klockan redan var så mycket, blev mest sova och ha det gött.

Lördagsmorgonen var härlig, kom upp vid nio och tog Folkbladet som vi numera får varje morgon och stängde in mig i köket. Satte på kaffe, rostade mackor och läste i ungefär en timme. Löste barnkrysset också för den delen, är det enda jag kan, dom andra är för svåra, haha. Det var hur mys som helst, medans småpojkarna låg och sussade. Sen fixade jag frukost till dom också och dom kom upp strax efter tio, dom åt och jag läste om Melodifestivalen för dom, sen fixade vi oss och begav oss till staden. Åt en sväng på Max först eftersom det skulle dröja innan vi var hemma igen. Johan köpte ett nytt halsband till mitt hänge som jag fick när jag fyllde 20, blev ett i silver sålänge tyckte Johan tills han är generös nog att köpa ett riktigt fint i vitt guld. Men det funkar. Så nu är jag glad, sen promenerade vi lite runt stan och jag köpte ett dammsugarmunstycke till mami som jag sen åkte med till henne så att pojkarna fick vandra lite själva. Emil köpte dessutom en flaska vin som vi skulle ha till kvällen.

Jag gjorde pizza till kvällen sen också som vi åt och lagom tills vi var mätta började festivalen. Då blev det lite chips, nötter och godis. Jag tycker inte att jäkla Caroline skulle gått vidare, men fine. Jag gillade Nina och blev arg för att hon inte ens kom till andra chansen, tyckte Emil också var dumt. Johan tyckte nog också som oss men sa inte så mycket, vi gillade egentligen ingenting särskilt mycket och så är det alltid, men likförbannat ska man kolla varje år och jag kommer kolla nästa helg också, som en slav.

Sen blev det söndag och Emil åkte hem, jag fixade pizzarester till mig och älskling, sen vilade vi lite, jag tog en liten promenad, så kom jag hem och vi åt chokladbollar, drack kaffe och kollade på rally. Vi tänkte kolla på en film också vid nio, men efter första reklampausen tyckte Johan att vi skulle sova, han duschade och så la vi oss och kramades lite innan vi tillslut somnade.

Idag är det måndag och jag hatar måndagar, tisdagar är värre, sen kommer torsdagar, så typ på fredag kommer jag vara på bra humör igen, precis som så många andra. Sen är det Alla hjärtans dag på lördag och då ska vi äta på restaurang, jag ser fram emot väldigt mycket. Nu är det dags att promenera till jobbet, nåt måste man ju göra för att tjäna pengar.

l'd rather kill myself than turning into their slave.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0