Sista knycket nu

Okej, vi gör såhär. Jag kör dom här sista två veckorna av februri nu, med soppa, lagom mycket träning, dagsjobb som gör att jag känner mig på topp. Men trots detta tänker jag ändå fira mamma på fredag, med chokladtårta och kaka. Men jag har slutat med godis, blir popcorn och nötter samt frusen yoghurt till helgerna hädanefter. Blir så mäktigt med godis och jag tror på riktigt att jag är lite allergisk emot det.

På fredag den 27 februari har jag ett mål som då är minus minst 1 kilo från förra fredagen och då ska jag inte ha vägningsfredag denna vecka. Jag kör två veckor och hoppas på minst ett kilo minus på vågen. Efter det kör jag hela mars, med soppa, gröt, frukt&grönt, blandat med Friskis&Svettis träning (som jag ska köpa medlemskort till på söndag den 1 mars) tre gånger i veckan, samt egen träning såsom promenad + cross. Efter detta, alltså den 27 mars har jag ett mål på minus minst 4 kilo från fredagens vägning, alltså nästa fredag, den 27.

Från och med nu är det alltså minst 5 kilo minus som gäller och inga undantag, förutom mamis födelesedag, samt min och systerT's systerdag den 1 mars. Sen är det stenhårt som gäller och jag ska nå mitt mål. Jag har satt det lite lägre än från början nu, mest bara för att jag vet att jag kan och jag ska.

I april är jag en ny människa och jag ska då leva mitt liv som jag vill, fortsätta med träning, nyttig mat men ändå inte tumma på en godisbit då och då om det så är en tisdagseftermiddag på jobbet klockan två. Detta är mina sista veckor och jag kommer gå på sista gnistan nu. 7 månader är en lagom tid att gå ner minst 15 kilo på.

Nu vet ni vad jag har för mig om jag uppdaterar dåligt, det kommer vara samma samma fram tills april alltså. Träning, träning och träning för jag ska aldrig ge upp.

Så, Gilmore Girls och en halvtimme cross kanske? l'm on it.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0