Monkey business

Äntligen tisdag, har jag sagt så förut? Jag gillar verkligen inte tisdagar, men det är bra mycket bättre än igår. För när denna kvällen är över så kommer det bli onsdag och då kommer jag jobba 14-20 resten av veckan och det är så mycket bättre. Jag älskar 6-timmars dagarna. Annars har dagen funkat, började dagen med ett sms från älskling vid halv tio. Han ville att jag skulle stanna hemma och ta emot ett paket som skulle komma under dagen (som sen inte gjorde det utan jag var hemma och väntade helt i onödan) Väl uppe tog jag tag i disken och bäddade sängen, plockade och så som vanligt. Sen tog jag en halvtimme på crossen till att börja med bara för att hålla mig hemma, som sagt, helt i onödan. Sen skrev jag till Johan att ingen kommer och att jag ger mig ut på min promenad, så jag gick och det kändes skönt att komma hem och redan ha träningen gjord på crossen, och bara göra mina återstående 50 situps, det blir 50 gånger tre om dagen nu för tiden. Jag gjorde 50 efter crossen och 50 efter promenaden och så blir det 50 när jag kommer hem från jobbet.

Annars flyter allting på som vanligt, har mina tre veckor kvar till det slutgiltiga målet och får se om jag klarar det, annars blir det mars månad också och efter det så är det definitivt stopp. 7 månader är lång tid nog tycker jag. Men förhoppningsvis så räcker mitt halvår. Jag längtar till våren och sommaren och att få vara brun och lagom tjock, få längre och rakt hår, vara blond och ha semester. Äta glass med älskling och åka till Öland. Allt vill jag ha och göra. Men det kommer, det ska bara vara vinter en månad till, sen kommer våren och allting på en gång.

På lördag ska vi ju ut och äta och jag har redan bestämt vad jag ska beställa, kommer bli himla gott och det längtar jag något så hemskt mycket efter. Ska göra kladdkaka med Mariannegrädde till och gosa med till efterrätt, sen är det ju även Melodifestivalen igen och det ska följas slaviskt. Händer inte mycket mer just nu, mest jobb och träning som gäller under kvällsveckan. Mycket inplanerat på helgerna dock och det längtas till dom vareviga dag. Nu är det snart onsdag och då är det inte långt kvar till helg och då får man ett liv igen. Nu ska jag jobba ihjäl mig lite till..


I have no time for no monkey business.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0