torsdag kväll

Jahopp, snart en månad har gått och snart är det helg igen. Härligt värre, dock slutar jag klockan 20 imorgon också och då åker vi till Maxi och storhandlar. Vi har nämligen (äntligen) skaffat oss ett ica bankkort så att vi bara för över pengar och handlar för en viss summa varje månad. Det har blivit lite hipp som happ nu innan och det har gått åt nästan 3500 spänn varje månad, till mat! Herregud, vad är vi egentligen? Som om det inte finns nåt stopp i munnen på oss. Okej, jag erkänner det har varit mycket min nutrilettmat som gjort att priset gått upp, men inte bara. Det blir så när man handlar många småköp istället för planerade storköp som det kommer bli nu hädanefter.

Skönt att denna dag är över, kändes inte så bra i eftermiddags när jag kom till jobbet för de flesta slutar ju fyra och så sitter man kvar och väntar på att nån rolig ska börja som man kan prata skit med. Men det ordnade sig tillslut och kvällen gick trots allt. Dessutom var det lön idag, fick lite mer än vad jag trodde så jag ska vara glad, men det försvinner ju lika fort som det kommer in på kontot känns det som. Men bara för att jag betalade tillbaks på tv'n nu och sen är det ju vanliga räkningar. Annars hade jag haft lite över tre tusen mer än vad jag har i nuläget. Men men, vi har en fin tv som förhoppningsvis kommer glädja oss i många år. Jag ska börja spara lite mer pengar nu också efter att jag betalt tv'n och allt, jag ska bli mäkta rik innan jag är pensionär hade jag tänkt mig.

Sen har det påbörjats lite smått inför tapetseringen i hallen nu också. Hittade nästan hela min familj här hemma när jag kom från jobbet. Mor, far, lillebror och Evelina var här och höll Johan sällskap, trevligt. Har inte sett bror och Evelina på länge så det kändes bra att se dom. Vi borde träffas oftare tycker jag, vi bor inte alls långt ifrån varandra. Fast jag har svårt att umgås när jag tränar och håller diet, känns som att jag håller mig mest för mig själv under tiden och sen bara hoppar fram för att visa mitt nya jag, typ. Kanske är fel, vad vet jag.

Det känns inte som att nån läser min blogg, fast det spelar ingen roll för jag skriver ju mest för min egen skull, så jag kan hålla kolla på mig själv och känna att jag håller fast vid allting med diet och träning och sånt. Förresten kändes det bra att träna idag också, promenerade till badet liksom igår och gick snabbt på gåband samt sprang de sista fyra minuterna av halvtimmen sen blev det crosstraining i en kvart. Och så tog jag spårvagnen hem, bara en sista gång eftersom mitt busskort går ut idag. Fast det funkade inte att stoppa ner det i läsaren ändå, för dom höll på att byta chaufför och då var allting stängt, sen struntade jag i att stoppa ner igen. Kunde åkt gratis alltså, tekniskt sett.

Shit vad mycket jag skriver, som om det händer så mycket i mitt liv. Igår när jag kom hem var jag arg på Johan som hade fått ta hand om tvätten och bara klämt in allting i torktumlaren fast att jag sagt att vi inte ska göra det med påslakan och örngott då strumpor och dyl. lyckas ta sig in där och inte torka, men neej, varför lyssna? Sen när jag skällt mer på honom om hur dålig och lat han är och inte tar ansvar över nånting som helst, upptäcker jag en lapp på köksbordet "Grattis på namnsdagen, älskling!" står det och under den ligger mobiltelefonen han beställt åt mig. Då blev jag tyst och kände mig jätteelak, så vi kramades lite och så var allt bra igen. Han är allt rätt bra ändå den där älsklingen jag har. Faktiskt helt bäst i världen om jag får säga det själv. Inte bara för att han köper typ allt jag vill ha, utan för att han är den han är och älskar mig för den jag är. Nåt som är bättre än det går liksom inte att önska sig. Ever.

If I could please god, now that I found Him, can I keep Him?




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0