Some of this and that

Egentligen skulle jag ha skrivit något helt annat förra gången, men när jag skulle lägga in det så försvann hela inlägget, jag har en känsla av att fler har upplevt detta. Så jag blev sur, struntade i det och gick på promenad istället. Sen upptäckte jag när jag redan skrivit på nytt att inlägget sparats bland mina inlägg ändå, kul. Jaja, jag känner mig fortfarande oerhört peppad att gå ner i vikt. Jag har ett mål på 4-5 kilo denna första månad, Johan har gissat på 4,5 och har han rätt så får han en glass och har jag rätt så ska jag köpa ny mobil. Jag längtar efter att få rätt.

Igår oererades mamma, inget allvarligt, det var foten som hon haft problem med i typ 11 år och nu äntligen kommer hon kunna gå i klackskor och kunna springa igen. Om ungefär ett år då alltså när allt har läkt, men ändå. Jag gläds så åt henne. För hon  är verkligen världens bästa mamma, jag vet att många känner så om sin mamma men jag vet att min är det. Bäst i världen.

Annars rullar det även på med lägenheten nu, även om vi ogillar den för att fastighetsbolaget är det sämsta man kan tänka sig, men nu kommer vi nog trivas bättre. Efter att pappa tapetserat vardagsrummet och hallen och vi kan börja få iordning på alla grejer som fortfarande ligger i kartonger. Och Johan kan äntligen få sina visioner om ett alldeles eget datarum med alla utställningsbilar i sitt vitrinskåp, han kommer bli glad när allt är klart. Och jag kommer bli supernöjd, fast det är så mycket kvar att göra. Jag köpte nya handdukar igår också eftersom vi bara haft en var innan då jag slängde alla andra innan vi flyttade (jag vet, jag är en slösa) för att jag ville ha nya och nu ha vi fina blåa handdukar som jag ska tvätta i eftermiddag när jag kommer hem från träningen, som jag dessutom måste börja promenera till nu. Marias cykel var tydligen trasig så då får hon gå och jag är inte sen att haka på en promenad.

Det blir alltså träning, tvättning och spackling av vardagsrumsväggar med pappa idag, sen ska jag till mamma och ut med hundarna eftersom hennes fot inte vill gå riktigt än. Sen blir det en mysig vecka utan tv, woho. Men jag är inte bitter, jag ser framåt och längtar mest efter jul. -10 kg ska det stå på vågen då hoppas jag.

Let's go!





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0