Let's go to bed

När andras vecka slutar börjar min, nu har jag varit ledig i två dagar och ska tillbaks och jobba i tre dagar nu, tidigt imorgon blir det och då slutar jag även tidigt. Men sen blir det sena kvällar på lördag-söndag. Halv två till åtta båda dagarna, men det gör ingenting för jag får fortfarande vakna med Johan, äta frukost och ta det lugnt innan jobbet börjar, sen behöver vi inte sova tidigt på lördagen eftersom jag börjar så sent på söndagen. Då blir det film iallafall efter åtta och dags för nötter, vindruvor och kanske lite fryst yoghurt.

Idag har jag promenerat till badet, tränat med Maria, spacklat väggar med pappa medan jag även tvättade och sen åkt till mamma för att valla hundar. Sen kom vi tillbaks hit för att fortsätta spacklandet, imorgon blir det lite slipning och förhoppningsvis lite shopping på Bauhaus och Jula. Vi behöver ett par nya krokar till badrummet och så vill jag ha en gullig liten "gäster" skylt till gästhanddukarna. Åh, jag längtar tills hela lägenheten blir färdig, det är så mycket jag vill göra!

Innan dess och innan jul har jag träningen att tänka på och jag blir bara mer och mer sugen på typ kokta morötter, lax med potatis, köttfärssås och inte minst pizza. Men jag står på mig och snart har det gått två veckor, jag är stolt. Fortsatta månader ska även innehålla detta:

  • 5 km promenad 5 dagar i veckan
  • Träning 2-3 gånger i veckan
  • 50 situps varje dag som blir + 10 varje vecka
  • Inget godis (bara nötter, popcorn, vindruvor eller annan frukt/grönsak)
  • Ingen snabbmat såsom pizza, tacos eller hamburgare
  • Havregrynsgröt med banan varje morgon
  • Bara nyttig mat med mycket grönsaker eller sallad

Well, detta är vad jag gör nu och jag hoppas kunna hålla det hela året ut förutom en dag den 30 oktober eller ja, lördagen den veckan för då ska vi ut och äta och fira årsdag. Sen blir det jul och då ska vi se vad jag får för julklapp på vågen. Dags att sova nu, med tv i sovrummet som man kan titta på, Johan har fixat lång antennkabel!

Let's go to bed with a smile and wake up with one.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0