5 dagar kvar till lön

Snart kommer det pengar! Och jag kommer förhoppningsvis få mina pengar från A-kassan också, dessutom fick jag reda på häromdagen att jag fick för lite betalt av Sussie när jag hjälpte henne i somras så jag kommer få lite extra därifrån också. Aldrig fel med mer pengar! Sen har jag ju en del utgifter också, bland annat ska jag betala tv'n till Johan, men jag funderar på att betala hela alltet istället för att dela upp det. Jag hinner nog spara ihop pengar igen. Det är bara drygt 3000 och känns bra att få det överstökat. Sen måste jag köpa nytt träningskort också, jag vet inte vad jag ska göra. Om jag ska vara kvar på badet där det kostar 720 JÄVLA! kronor, eller om jag ska kika på Sol&Motion eller kanske där pappas gamla jobbarkompis har sitt gym som jag kanske får rabatt hos. Men jag vet inte, jag trivs på badet och kör nog där ett tag till. Annars kan man ju ta det på autogiro och binda sig i ett år och då är det bara 300 spänn i månaden, men jag och bindningstid går inte riktigt ihop. Ah, jag vet inte, än sålänge har jag iallafall träningskort.

Jag gillar inte att börja såhär sent, känns dumt att sitta hemma just nu, jag vill iväg och jobba så jag får komma hem igen. Fast tiden brukar gå rätt fort, i måndags ringde det på som bara den och tiden bara försvann. Dock brukar det vara lugnare på kvällarna.

Nu är det bara en vecka kvar tills det gått en månad och jag får se om Johan får en glass eller inte, för mobilen är redan påväg till mig. Eftersom jag har världens bästa älskling i hela världen. Jag tycker synd om honom som går upp klockan 6 och drar sig iväg till jobbet trots att han känner sig febrig. Men man måste ju prova iallafall! Han brukar vara envis. Hoppas inte jag blir sjuk nu bara, för då kan jag inte jobba. Iallafall inte om rösten försvinner, lite svårt att köra teckenspråk via telefon. Höhö.

Jag har redan varit ute på promenad och det är 2,5 km den sträckan jag går, och som jag tänkt gå två gånger om dagen denna veckan, eller iallafall tre dagar eftersom jag ska till badet onsdag och torsdag. Jag har redan duschat, ätit frukost, bäddat sängen och diskat. Ska ta och ge mig ut på promenaden igen och prata med mami lite innan jobbet börjar. Denna vecka blir nog lika tråkig som förra veckan, jag är ingen Blondinbella, men jag vet ändå inte om nån läser min blogg eftersom ingen skriver nånting, dålig stil! Well, well, nu promenixar jag.

l'm fading away.





Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0