Välkommen helg!

Fredag har anlänt och kvällen bugar sig redan över staden och allt mörknar. Men det gör ingenting för det är ju ledigt nu! Härligt, härligt. Och dagen som jag längtat och bävat över har kommit, imorse vägde jag mig igen efter att en månad gått. Och jag säger en sak, jag blev lite överraskad, men bara lite. Mest glad att jag lyckades hålla mitt mål, det där lilla hemliga jag hade, fast egentligen inte, men jag räknar det som det. Jag var ungefär 0,2 kilo ifrån och sånt kan gå upp och ner. Jag är hur nöjd som helst och det har bara gått två månader än, om det fortsätter såhär (vilket det kommer göra) så kommer jag ha gått ner minst (lägg märke till betoningen på minst nu) 10 kilo till jul, vilket då är mitt första stora mål. Mitt andra stora mål och det slutgiltiga kan vi ta efter jul då vi får se om jag lyckats klara av den första milstolpen.

Jobbet var tråkigt hela veckan kände jag, var inte alls motiverad, men vem är det när det är världens äckligaste höstväder ute? Var är solglimtarna bland träden och de svaga vindarna som vaggar ner röd-gula löv till marken som man kan sparka omkring i påväg till jobbet? Här är det bara regn och rusk och äckligt hårda iskalla vindar och så minusgrader på det som gör att marken fryser och då blir det omöjligt för mig att gå mina promenader normalt, jag slirar omkring på mina fötter och spänner låren så det gör ont. Allt för att inte halka. Men trots detta har jag bestämt mig ytterligare en gång gällande träningen på badet, det får bli nästa månad. Jag jobbar dag nästa vecka också, vilket ger mig möjlighet att gå promenad på eftermiddagarna innan det blivit mörkt och sen jobbar jag kväll veckan därpå då jag kan passa på att träna innan jobbet under dagsljus. Sen är det dagtid som gäller resten av månaden och det blir två veckors promenad efter jobbet i ljus då, vilket kommer funka bra. Sen tar vi december som en träningsmånad på badet istället för då hinner det väl inte bli ljust förrän det blir mörkt igen. Ska passa på att tanka på busskortet då, kör med värdekort istället som då skulle gå på ungefär 250 kronor i månaden och så badet som kostar 320, det blir inte så fasligt mycket och jag tycker det är värt det.

Jag har lagt till en grej på träningen nu då, eftersom crosstrainern står i vardagsrummet och ser bra ut. En halvtimme om dagen kör jag på den också, plus promenaderna. Detta ska jag fixa resten av månaden också. En 60 minuters promenad och sen 30 minuter crosstraining iallafall fem dagar i veckan, ibland kör jag nog cross på lördagarna också, men morgonpromenad blir det nog under lördagar, söndagarna är fortfarande heligt lediga. Varje dag kör jag 120 situps också, som jag märkt ger resultat. Jag älskar att träna och forma kroppen! Varför tänkte jag inte på detta för länge sen?

Har nyss ätit kokta morötter och bönor tillsammans med två rågbröd och makrill, Johan gjorde sig ett par egna subway-mackor och mättade sig med. Ikväll blir det popcorn och Idol, schlager-tema är det för kvällen, ska bli intressnat. Och imorgon är det ju som ni alla vet, dags för middagen! Jag ser framför mig hur god pizzan ser ut när den ligger framför mig och hur gott den smakar när jag äter, men framför allt hur himla mysigt vi kommer att ha det hela lördagen. Ska göra efterrätt hemma, med aftereight, banan och glass. Sen blir det annan efterrätt som bara vi vet om. Men innan middagen ska vi ta en sväng på stan och införskaffa lite grejer, ska även boka klipptid till mig. Jag har bestämt mig, jag klipper av mig allt. Blir kort till axlarna nu och lite uppklippt, bort med skiten bara och låt det växa ut rakt och fint hår lagom till sommaren, lite hasselnöt-nougat-färg-slingning funderar jag på också, lite mjukare nyans vill jag ha. Hon Marita på Klippoteket kommer nog fixa det überbra! (jag hoppas det iallafall) Och jag längtar att få klippa av mig håret och bara ha rakt hår igen, ska bli himla skönt. Blir nog en tid den 20 november, slutar tidigt då och lagom innan lön så kan jag låna lite av sparpengarna och flytta över när lönen kommit. Och sen på fredagen är jag ledig så kan jag ta en promenad till mami och överraska med nytt hår och min goda sallad som hon längtar efter. Åh, jag har så många planer!

Nu ska jag kramas med Johan i sängen, för vi är lediga!



Såhär såg hösten ut i Åmål förra året




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0