Ledig dag 2

Nu är det söndag i min helg, fast det innebär söndag fast med sovmorgon på måndagen, det är det bästa. Att jag börjar sent och får sova istället för att gå upp tidigt. Så roligt att Johan blir sur att han måste gå upp men inte jag, haha. Jag har världens bästa jobb, jag lovar. Variation förnöjer livet. Och jag är nöjd. Fast det negativa är att jag missar Desperate Housewives på tisdag och Gossip Girl på söndag, men då har man en älskling som fixar hem dom avsnitten ändå så jag kika när jag vill, toppen!

Idag är det mycket som står på listan, jag tänkte först sova till halv tio eller tio, men när jag vaknade vid nio kände jag mig utvilad och gick upp. Igår när jag var ute och gick kände jag mig väldigt svag och kände inte att jag orkade prestera tillräckligt och gick lite väl sakta i slutet och jag tror det beror på att jag gick innan frukost. Man gör ju av med fler kalorier innan man ätit så jag brukade göra så i Åmål och det fungerade, men jag tror min kropp är van vid en tallrik gröt nu på morgonen för att orka, så idag åt jag först och sen diskade jag och fixade tvätten för idag är det tvättdax klockan 12. Och innan dess tänkte jag ge mig ut på min promenad och medans det tvättas och torkas ska jag måla taklister som pappa sen i eftermiddag/kväll kommer och sätter upp åt oss. Sen är det bara att sätta igång och städa och ställa in alla möbler i vardagsrummet igen och då är det bye bye tv i sovrummet.

Efter att jag tvättat klart och målat och Johan kommit hem ska vi ta en sväng till stan och köpa en köksradio till mig som han lovat i ett halvår ungefär. Jag tycker det är så tråkigt och tyst när jag går upp på morgonen och Johan sover eller redan har gått till jobbet och jag brukar sätta på webradio då, men så himla tråkigt när datorn står i datarummet och jag sitter i köket, dessutom gillar jag att höra lokalreklam. Och under helgerna när Johan fortfarande sover och jag kanske ska upp och göra frukost kan jag inte ha på radion då eftesom det hörs, men en i köket med stängd dörr skulle inte höras lika mycket, kommer bli prima! Sen är det en massa andra saker jag vill ha också, men det får vänta lite. Vi tar en sak i taget och jag är bara glad att vi äntligen fått våra gröna och bruna väggar. Sen ska vi också kolla med nån guldsmycksaffär hur mycket det skulle kosta att bredda våra ringar, jag tycker dom är lite tunna och skulle vilja ha en lite tjockare. Men kostar det alldeles för mycket kan vi lika gärna köra på dessa och vänta tills vi gifter oss. Annars vore det trevligt att lämna in dom och förlova oss på nytt under middagen den 1 november. Jag längtar! Och vi ska beställa bord också, fast jag vet inte vart än men det kommer bli så himla mysigt.

Nu är det promenad och superbra musik i öronen som gäller, ser ut som perfekt väder ute för promenad, jag gillar ångan ur munnen när det börjar bli kyligt, bara jag som längtar till december? (för då får jag börja använda min nya jacka)

I'm a slave to the music.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0