Imorgon är det fredag!

Jag förstår nu vad min mamma menade när hon sa att efter jag fyllt 20 skulle tiden bara flyga förbi, för det gör den. Nyss var det måndag och jobbigt att gå upp, imorgon är det fredag igen och massa nya äventyr som väntar. Det är rätt härligt när tiden går så fort att man knappt hinner med, men ibland vill man bara att den ska stanna upp lite så att man får njuta av stunden också. Som på en lördag till exempel, dom dagarna är alldeles för korta, borde istället ligga på 48 timmar eller nåt.

Fast det är inget vi rår för, tiden bara går. Snart är det 2009 också och jag minns vilka rabalder det var -99 när alla trodde jorden skulle gå under vid milleniumskiftet, men icke sa nicke. Vi finns kvar och lyckades hålla jorden kvar i iallafall 8 år till snart. Förresten kommer nyår bli alldeles underbart också, inte för att jag vet vad vi ska göra, men jag har bara en känsla av att this is the year. Eller det är nästa år som är det, fast slutet av detta kommer göra det nya till en bra början. Jag älskar nya chanser och nya början.

Just nu sitter jag och smuttar på min kvällsmats-smoothie, kom hem för en stund sen efter att ha varit med mamma på Colorama och hämtat tapeter och stuff till henne, sen hämtat Johan för han skulle ha paket från posten, sen åkte vi till mamma, lämnade tapeter och stuff, tog med hundarna i bilen och blev skjutsade hem. Dessförrinnan hade jag varit ute och gått min himpa-runda, vilket för den delen börjar bli så himla tråkigt att jag nästan får ångest varje dag jag kommer hem från jobbet. Det är lättare när man jobbar kväll eftersom det blir en rutin att ta det direkt på morgonen och sen ha det gjort under resten av dagen. Nu är det mer att gå upp, äta gröt, cykla till jobbet, jobba till två, cykla hem och vara helt slut efter hela uppförsbacken och sen byta om för att ge sig ut i blåsten igen. Det känns inget lyckat, men jag gör det.

Har därför bestämt mig nu för att köra denna veckan och ta sista veckan nästa vecka och i november tecknar jag avtal med badet, binder upp mig på ett år, kör autogiro och betalar 320 spänn i månaden istället för det här. Jag var mer inspirerad till träning när jag gick dit, hade mer motivation och det vill jag ha tillbaks. Springa på bräda och crosstraina, det är grejer det. Så då blir det träning 3 dagar i veckan och promenad runt himpa 2 gånger i veckan och så plussar vi på promenaderna till badet också. Jag måste dock köpa nåt busskort så att jag kan åka hem från badet om det skulle vara alldeles för mörkt och jobbigt, men då tar jag ett värdekort på typ 100 spänn som jag nyttjar i nödsitutationer. Liksom bra att ha. Detta är bestämt nu. Sen kör jag mina 120 situps om dagen och min gröt på morgonen, nästa månad ska jag iofs försöka mig på vanlig mat igen, har ätit soppa i två månader nästa vecka och lite vanlig mat enligt tallriksmodellen och kanske 200-300 kcal per måltid borde vara helt okej. Jag vet, jag har blivit lite sjuk, men jag gillart. Är så himla sugen på att laga några av de rätter som jag skrivit av på jobbet när jag suttit och surfat runt på expressen och aftonbladet, viktväktarna is the shit.

Därför ska jag ta och skriva ner dessa goda recept i min egna receptbok nu och överlåta datorn till mr Nilsson.

För en generation sen behövde människor vila efter avslutad arbetsdag,
nu behöver de motion.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0