& hur var helgen?

Och så var tisdagen äntligen förbi också, bara 2,5 dagar kvar till helg och det känns bra. Imorgon är det lite känsla av att helgen närmar sig och torsdagen är iofs lite som tisdag, väldigt onödig att ha, men sen kommer fredag och då är det bra igen.

Annars var helgen helt okej, hade förväntat mig en roligare och bättre fest i lördags, men när man varken dricker eller röker så blir det inte så roligt. Jag och Ellinor gick hem strax efter nio och då hade jag varit där sen typ halv sex. Det blev lite för mycket förhöjda röster och överfulla människor för mig att hantera. Jag längtade hem till älskling så han kom och hämtade så åkte vi hem och myste till tv'n istället. Söndagen var en av de bättre söndagarna jag haft, annars brukar de vara så ångestladdade, men inte denna. Vi gick upp vid tio-elva, jag diskade och fixade frukost. Johan åkte och tvättade bilen medan jag sprang mellan tvättstugan och lägenheten och tvättade tre maskiner, mellan varven hann jag städa badrummet också och duscha mig själv ren samtidigt. Lagom tills Johan kom hem från lillebror med nytvättat bil lagade jag mat och vi åt, Johan hämtade tvätten och vi fixade oss färdiga inför bion då mamma kom och hämtade oss klockan fem. Sen bar det av till stan för att se på Rally brudar, som jag dock blev väldigt besviken över, inte alls så roligt som jag trodde att den skulle vara. Fast den funkade helt klart, men jag hade velat se lite mer humor i filmen, allt kändes lite väl förutsägbart, men det var mysigt ändå att gå på bio en söndagskväll tillsammans med mami och älskling. Filmen var slut vid åtta och vi blev hemskjutsade och mami åkte hem till vovvarna och rastade dom. Sen hade jag och Johan en mysig söndagskväll tillsammans och kollade lite på Bridget Jones dagbok och sen lite mer på varandra..

Alles som alles var helgen faktiskt riktigt bra, längtar dock till nästa helg eftersom det är löning på fredag. Då har Johan lovat att vi ska ta en tur på stan för att shoppa loss litegrann på lördag, vi båda behöver lite fler höst/vinter tröjor, dessutom behöver jag några snygga vinterskor. Ska bli så härligt med pengar och shopping. Sen ska vi handla på fredagen eftersom jag slutar tidigt och Johan är hemma till fem så blir det lagom att göra det redan på fredag, ska försöka åka tillsammans med mami så vi kan storhandla (bilen är avställd nu), det blir jobbigt att ta cykeln med flera kassar. Det löser sig. På lördagen ska vi även gå runt lite på gamla stan bland gator och torg, för Johan vill se lite delar av stan som vi inte brukar vara på. En promenad längs strömmen är alltid mysigt också. Hoppas det inte regnar bara. Vi ska också passa på att kika lite efter restauranger och se vilken som faller oss i smaken, börjar ju bli dags att beställa bord till middagen snart också. En och en halv vecka kvar.

Måndagen bara kom och försvann lika fort, nothing special, nothing much. Många var sletna på jobbet efter lördagens partajande, vissa stannade visst till klockan fyra på morgonen. Tisdagsmornar är alltid sämst, men den klarade vi av imorse. Nu är det iofs en tidig vecka och jag får hasa mig upp klockan sex tillsammans med Johan och det är inte ens lite ljust ute! Jag sover fortfarande på cykeln när jag försöker ta mig till jobbet. Men efter en kopp kaffe är jag igång och det känns alldeles prima att vara där halv åtta och veta att man åker hem senast klockan tre. Imorgon blir det till och med kvart i två, woho. Nu är det bara resten av veckan som ska gå som smort så att det blir helg snart igen. Jag är rädd att det dåliga vädret gör mig omotiverad för träning, men jag kör på tills jag stupar ändå. Har gått min runda igår och idag och känns alltid lika bra när jag kommer hem. Kör 60 situps innan promenad och 60 när jag kommer hem, så nu blir det 120 om dagen vilket var mitt mål att ha i fortsättningen. Har valt att minska lite på mitt energiintag också, gröt på morgonen fortfarande såklart, med en halv banan och lite mjölk, till tio-rasten äter jag halva bananen som är kvar och nån annan frukt som är gratis på jobbet. Till lunch äter jag min favorit lök och potatis soppa med två knäcken med ost, som vanligt. Men sen brukar det bli lite mycket under eftermiddagarna/kvällarna, så jag har köpt smoothies och tar en sån på kvällen istället och det är allt. Sen behöver jag inget mer. Kör så ett par veckor nu till den sista oktober och får se om det gör nån skillnad på vågen. Jag är lite nervös, men längtar nåt fruktansvärt över att se resultat, men vi får se, det kommer.

Nu börjar Desperate Housewives som jag redan sett eftersom Johan råkade ladda hem ett dubbelavsnitt som jag satt och tittade på förrförra helgen och inte hade en aning om det, så nu får han kolla själv så kikar jag på Gossip Girl avsnittet som jag missade i söndags. It's a win win situation. Men först ska jag fixa kvällsmat till min älskling så han inte hungrar ihjäl, för jag älskar honom mest av allt i världen.

I try to be chill, but l'm so hot that l'm meltin'.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0