Fullspäckad helg

Torsdagen är snart över och imorgon är det fredag, en av de bästa dagarna på hela veckan. Tråkigt nog slutar jag ju 20:15 så vi hinner inte hem till reprisen av Sing A Long, men Extra Extra går klockan 21 så det kanske man hinner hem till. Så då blir det gottit att äta till tv och kanske har vi nån film att se också, mysa blir det av iallafall. Vi måste dock handla lite efter jag slutat också och eftersom bilen fortfarande är påställd så blir det Maxi. Lite matvaror till matlådorna på söndag skulle inte sitta helt fel och så godis till helgen såklart och så måste jag ha en Loka till på lördag att dricka på festen. En underbar nyhet är iallafall att min mobiltelefon kommer att anlända imorgon! Johan kommer få hämta den när han kommer hem och sätta den på laddning så att jag direkt kommer kunna använda den när jag kommer hem. Jag vill att klockan ska vara 21 imorgon redan nu! 23 timmar kvar, hoho.

Jag har ätit makrillsmacka till kvällsmat idag, det är riktigt gott. Köpte något riktigt gott bröd igår med solrosfrön, det är något surdegsbröd som är väldans nyttigt. Och det med makrillfilé blir himla gott. Jag tröttnar aldrig på min lök och potatis soppa heller. Har ätit den i säkert 5 veckor nu och jag ser alltid fram emot den på jobbet när jag får lunch, jag har blivit helt störd. Men det är ju bra, nyttigt och kalorifattigt. Sen äter jag två knäckemackor till med en ostskiva på, det håller mig igång. Man är inte så jättehungrig när man äter gröt till frukost och det är bra. Havregrynsgröt is the shit.

Jag ser fram emot lördagen också, ska först ta en tripp till stan och se om jag kan inhandla någon vacker överdel, är inte så kul när man går cevilklädd på jobbet och komma med samma kläder till en fest. Så något nytt måste inhandlas! Jag frågade först om Johan ville med och det var okej ända tills han bestämde sig för att tvätta bilen på lördag, så jag får gå själv. Jag hade även tänkt att vi skulle promenera runt stan lite och kika efter någon riktigt fin restaurang som vi kunde boka bord på till den 1 november, men men. Vi finner nog något, vi  har varit sugna på Pappa Grappa ett tag nu, där en pizza kostar typ 150 spänn, men jag vet inte. Känns som om jag vill ha något finare än pizza, fast dom har väl en massa andra rätter också förstås. Aja, we'll see about that! Jag får ringa systerT och fråga om hon vill ses en sväng när jag är på stan, hon ville ta en promenad vid strömmen på lördag så vi kanske kan lägga till det på schemat. För efteråt ska jag ju på jobbfesten och det kommer nog bli hur kul som helst, för så roligt som vi har på jobbet så kan det inte gå fel. Leka lekar ska vi göra och ha det allmänt trevligt, mycket mycket trevligt ska vi ha det.

Och på söndag blir städ-tvätt-och-laga mat -dag som senare avslutas med ett biobesök tillsammans med älskling och mami då vi ska se Rally brudar klockan 18, jag har reserverat tre biljetter nu! Sen ska vi nog bara hem och mysa tills vi somnar och invänta måndagens bravader. (Jobb alltså) Min helg kommer att bli trevligare än andras!



We're the best thing that's ever happend.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0