Viktminskningen fortsätter..

Äntligen fredag! Och jag är ledig, fast jag jobbar både lördag och söndag, men det är bara 8;45-14;45 så jag tror jag överlever, lite sovmorgon till halv åtta så man kan vara uppe till tolv både ikväll och imorgon och så har man all tid i världen under eftermiddagarna/kvällarna att mysa med älskling. Jag hoppas att jag får se Idol ikväll för det var säsongsavslutning på Doobidoo förra veckan och Sing A Long-reprisen behöver vi inte se då vi såg det i lördags. Johan hatar idol, men jag tror att med lite övertalning och en påse godis så är han min för kvällen framför tv'n ändå.

Förra fredagen var jag lite nere, kanske därför jag inte skrivit på hela veckan, eller så är det för att jag blivit en träningsnarkoman, det är det första jag gör när jag kommer hem, en promenad, sen en halvtimme cross, sen laga mat, sen tv en timme eller två för att vila, sen cross en halvtimme till. Jag känner mig lite galen när jag tänker på det, att varje dag ser ut såhär efter jobbet. Att jag orkar! Johan och mamma påstår att det inte är bra för mig, att jag borde sluta träna så mycket, men jag är absolut inte för smal för att träna och jag har en hel del kilon kvar att gå ner och tränar man inte så kommer dom att sitta kvar. Dom förstår liksom inte, iallafall inte Johan, han är så lång och smal och fin så han behöver aldrig tänka på nåt, bara att vilja ha godis mest varje dag, haha. Fast jag håller honom borta från det, bara för att man inte är tjock ska man inte äta godis hela tiden för det. Helger är till för att njutas under.

Denna fredag är dock oerhört bättre, för det första är jag ledig, igår klippte jag mig nöjd till tusan. Jag har en ny frisör! Hon heter Marita och jobbar på Klippoteket på Lindens övre plan för er som inte vet. Hon är bäst. Verkligen. Hon visste precis vad jag ville ha och vi kom överens så himla bra att dit ska jag gå i fortsättningen. Om så bara för lite klippning av toppar. 350 spänn är ju ingenting egentligen. Fast sen la jag ju i lite slingor också (Marita gjorde det), lite ljusbruna, så nu har jag en lagom naturlig och höstig färg som jag älskar. Och kort är håret, till axlarna, så kort har jag aldrig haft. Men jag är übernöjd. Ska bli så himla kul att få duscha sen och fixa mig fin i hår och visa alla jag känner. Speciellt mamma som jag ska till sen. Inte nog med detta, så är det en bra dag för det är väg-dag och mina 0,1 uppåt är ett minne blott. Sug på 1,4 ner istället. Kan jag vara mer nöjd? 4 veckor kvar till första stora målet och idag känns det som om jag klarar allt.

Snart ska jag äta min gröt, var precis ute och gick min runda, som enligt stegräknaren är 4,2-5 km lång, men som enligt eniro.se är ca 6 km. Så jag kör på att det är ungefär en halv mil, känns bra. Solen lyste upp rummet i morse och jag drog upp mig själv vid nio och gick nästan direkt. Det var rätt skönt i början, men när jag vände fick jag nordvinden mot mig och jag bara kände hur allt fett på kroppen frös till is. Men jag tog mig hem och är hungrig som en gris. Ska sätta i mig lite gröt, plocka ihop lägenheten litegrann och sen köra en halvtimme cross. Sen är det dags för dusch och fixning av mitt fina nyklippta släta hår. Jag köpte ett par produkter från Tigi också när jag ändå var där, en glansspray och ett för fyllnad leave-in-balsam. Mmm, det luktar så gott så jag bara måste ha det, och så är det bra för håret. Efter det är det sallads-making för jag ska ta en solskenspromenad till min mami som jag inte sett på länge och bjuda på min Dess ala speciale sallad, med fullkornspasta, kidneybönor, fetaost och massa grönt. Supergott. Mamma älskar den, det är egentligen en sommarsallad, men det är så långt kvar till sommar. Till efterrätt blir det  fruktsallad med vaniljyoghurt.

Dags att sätta fart innan dagen är förbi! Gröt it was. (btw bilder på ny frisyr lär komma in under kvällen eller morgondagen, väntas till Johan är hemma eftersom jag är himla oteknisk)

I'm still struggling to get there.




Namn:
Spara

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0